Rubezh (2018)

Rusland
Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Dmitriy Tyurin
met Kristina Brodskaya, Alexander Korshunov en Elena Lyadova

De jonge cynische zakenman Mikhail Chourov beheert voor een gewetenloze projectontwikkelaar een aantal gronden voor de bouw van toekomstige appartementen in Sint-Petersburg. Maar een van zijn projecten ligt stil omdat activisten hem ervan beschuldigen een historische plek te willen vernietigen. Het kan Chourov, eerlijk gezegd, geen moer schelen wat er met de stoffelijke resten van soldaten van het Rode Leger gebeurt. Vastbesloten om deze opstandige activisten een lesje te leren, gaat hij de confrontatie met hen aan. Eenmaal oog in oog met de activisten gooit een plotselinge aardverschuiving roet in het eten. Chourov bevindt zich nog steeds op dezelfde historische plek... maar nu wel in 1943 tijdens de belegering van Leningrad. De oevers van de Neva zullen een graf worden voor meer dan tweehonderdduizend soldaten en Chourov zit er middenin.