Inuyashiki (2018)

Japan
Thriller

geregisseerd door Shinsuke Sato
met Noritake Kinashi, Takeru Satoh en Kanata Hongô

Ichiro Inuyashiki nadert de zestig. Met een suf kantoorbaantje en een gezin dat nauwelijks acht op hem slaat, is zijn bestaan op planeet aarde niet bepaald spannend te noemen. Bij een medische controle verneemt hij dat hij kanker heeft en nog maar kort te leven heeft. Moedeloos sloft hij naar huis. Maar dan stopt er opeens pal boven hem een buitenaards ruimteschip en Ichiro gaat onderuit. Als hij weer bijkomt, lijkt het wel alsof hij in plaats van bloed stroop door zijn aderen heeft lopen.

Leuk.

Had me zoals wel vaker niet echt ingelezen in deze film, ik verwachtte dus eigenlijk een Inuyasha film. Een reeks waar ik nog nooit wat van gezien heb (misschien ooit een halve aflevering), omdat het zo'n beetje het putje van de animereeksen is. Zo'n ellenlange onzinnige soap onzin. Maar ach, Sato is een leuk regisseur, dus waarom ook niet.

Blijkbaar is dit iets helemaal anders. Inuyashiki is ook een manga, maar een veel minder populaire. 10 boekjes en toen viel het doek al. Maar geen probleem, het uitgangspunt is gelukkig wel erg leuk en Sato is een regisseur die hiermee wel uit de voeten kan. Blockbuster die urban fantasy en scifi door de mangel gooit om er iets weirds van te maken.

Een oude man en student worden op een nacht in het park getroffen door iets vreemds. Ze blijken de ochtend erop nog wel gewoon in leven te zijn, maar echt menselijk zijn ze niet meer. Ze zijn robots geworden met bovennatuurlijke krachten. Een leuk uitgangspunt voor een kleine twee uur weirde fun met een einde dat wat doet denken aan een opgepoetste Tetsuo.

Meesterwerken maken is niet zo aan Sato besteedt, leuke films maken gelukkig wel. Erg vermakelijk dit.

avatar van balosa
inderdaad een leuke film met een verhaal wat je verrast, ik heb de anime ook gezien en ook die was goed, niet te lang en uitgemolken maar gewoon een goede speelduur, hoewel het best moeilijk is een anime serie te verfilmen doet deze film het niet slecht, het verhaal is wel hier en daar afwijkend, persoonlijk vond ik het einde van de anime beter