Plastic Galaxy: The Story of Star Wars Toys (2014)

1 stem

Documentaire

geregisseerd door Brian Stillman
met Steve Sansweet, Gus Lopez en Ron Salvatore

Toen 'Star Wars' in de bioscoop uitkwam introduceerde het een melkweg vol met helden en schurken, robots en ruimteschepen, en een duizelingwekkende verscheidenheid aan buitenaards leven. Maar als de film voorbij was verdwenen ze allemaal... Tenzij je het speelgoed had, in dat geval kon het avontuur nooit eindigen. 'Plastic Galaxy' is een documentaire die de baanbrekende wereld van 'Star Wars'-speelgoed verkent. Door middel van interviews met voormalige Kenner-medewerkers, experts, auteurs en verzamelaars wordt er gekeken naar de geschiedenis, invloed en de gevoelens dat het speelgoed nog steeds heden ten dage weet uit te lokken.