On Wings of Eagles (2016)

China / Hongkong / Verenigde Staten
Drama / Biografie

geregisseerd door Stephen Shin en Michael Parker
met Joseph Fiennes, Shawn Dou en Richard Sanderson

Waargebeurd verhaal over het glorieuze leven van Eric Liddell na het winnen van Olympisch goud tijdens de Olympische Spelen van 1924 in Parijs. Liddell (Joseph Fiennes) is naar China gereisd om lokale schoolkinderen te onderwijzen. In 1937 vallen de Japanners China binnen aan het begin van de Tweede Wereldoorlog. Liddell en andere buitenlanders worden gevangen genomen en geplaatst in een van de vele Japanse interneringskampen, waar Liddell zijn boodschap van hoop blijft verspreiden.

Niet rauw, te schoon, niet hard maar wel te zoetsappig had veel meer ingezeten. Ook het budget werkte niet mee de vrachtwagens waren van karton .