Fotbal Infinit (2018)

Roemenië
Documentaire

geregisseerd door Corneliu Porumboiu
met Laurentiu Ginghina en Corneliu Porumboiu

Voor Laurentiu Ginghina is het mooie spel niet genoeg. Voetbal moet worden veranderd, gestroomlijnd, bevrijd van beperkingen. Hoeken moeten worden afgerond, spelers toegewezen aan zones en subteams en de normen moeten worden herzien. Hij besefte voor het eerst dat de regels van het voetbal verkeerd waren toen hij hard werd aangepakt tijdens een wedstrijd in zijn jeugd, in de zomervakantie. Hij brak toen zijn kuitbeen.

• Vanaf 15 augustus in de bioscoop