Zhuo Yao Ji 2 (2018)

China
Avontuur / Komedie

geregisseerd door Raman Hui
met Tony Chiu-Wai Leung, Baihe Bai en Boran Jing

In zijn geboorteland China laat het schattige kleine schepsel Wuba, dat doet denken aan een lopende radijs, harten sneller kloppen met zijn grote ronde ogen en groene haar. Aan het begin van dit vervolg verkeren zowel de echte als de monsterwerelden nog steeds in totale chaos. Eens te meer ontmoeten 'echte' mensen in het oude China geanimeerde personages die hun uiterlijk kunnen veranderen en ook andere trucs uit de mouwen kunnen schudden. Net zoals in de mensenwereld, zijn er oorlogszuchtige schurken en vreedzame metgezellen in dit kleurrijke koninkrijk. Na de dood van de kwaadaardige monsterkoning is een griezelige heer met duistere bedoelingen op de troon gestegen.