Land (2018)

Italië / Frankrijk / Nederland / Mexico / Qatar

geregisseerd door Babak Jalali
met Rod Rondeaux, Florence C.M. Klein en Wilma Pelly

De inheemse familie Denetclaw leeft op het reservaat Prairie Wolf. Wesley, een van de drie volwassen broers, is een alcoholist. De oudste broer Raymond werkt op een veeboerderij. 's Avonds verzamelt de familie zich stilletjes voor de tv om naar “Bonanza” te kijken. Wanneer zij het nieuws ontvangen dat Floyd, de jongste broer en bevelhebber van een eenheid in Afghanistan is gedood, worden zij geconfronteerd met de absurde regels van de Amerikaanse regering met betrekking tot Floyds repatriëring.