Zentralflughafen THF (2018)

Alternatieve titels: Central Airport THF | Zentralflughafen THF

Duitsland / Frankrijk / Brazilië
Documentaire

geregisseerd door Karim Aïnouz

Berlijns vliegveld Tempelhof werd geopend in 1923 en werd, onder Adolf Hitler, uitgebreid tot 's werelds grootste luchthaven die uiteindelijk werd gesloten in 2008. Maar zelfs vandaag blijft Tempelhof een plaats van aankomst en vertrek die tegelijkertijd wordt gebruikt als vluchtelingenverblijf en recreatiepark voor de inwoners van Berlijn. Een historisch uniek moment voor een portret van deze stad in een stad, maar ook van een Europese samenleving in een noodtoestand, gevangen tussen crisis en utopie.