Guy Martin: The Last Flight of the Vulcan Bomber (2015)

Verenigd Koninkrijk
Documentaire

geregisseerd door James Woodroffe
met Guy Martin, de stem van Shaun Dooley en Kevin Stone

Guy Martin helpt mee om de laatste luchtwaardige Vulcan-bommenwerper klaar te stomen voor een afscheidstoer. Het is een XH558 en zal een vlucht maken van 1600 km over Groot-Brittannië vooraleer het definitief aan de grond blijft. Guy vertelt tijdens de restauratie van het vliegtuig verhalen over het iconische toestel.

Zeer mooie en interessante documentaire over de laatste vlucht van de Britse bommenwerper Vulcan.
Ik was verbaasd hoe groot dit vliegtuig wel is, en ook de ouderdom ervan. Gebouwd in de jaren '50, was het toen een vliegtuig om een nucleaire lading te droppen.
Het is, gelukkig maar, nooit in actie moeten komen, tenzij één maal met conventionele bommen tijdens de Falklandoorlog.
De moeite waard om eens te bekijken deze documentaire !!