Sadie (2016)

Verenigd Koninkrijk / Canada / Italië
Thriller / Fantasy

geregisseerd door Craig Goodwill
met Analeigh Tipton, Marta Gastini en Jakob Cedergren

Sadie is een erotische auteur die door haar ex het aanbod krijgt hem en de enigmatische Francesca te vergezellen op een reis naar een Italiaanse villa. Daar aangekomen wordt Sadie met haar demonen uit het verleden geconfronteerd. Ze wordt onderdeel van een surreëel spel waarvan moord en verraad deel uitmaken.

avatar van umbra
Positief verrast door dit werkje, zeker geen alledaagse film die velen zelfs raar vinden en zich ongemakkelijk bij voelen. Maar ik kon de sfeer doorheen de film enorm appreciëren, net als het schoon vrouwvolk Film neemt je mee in een spiraal van innerlijke kwellingen. emoties en schoonheid.

avatar van EIGER3970
Sterke visuals van schoonheid en walging, en daar draait het in deze film om, en inderdaad daar kan je je ongemakkelijk bi voelen, dat is de kunst. Wetenswaardigheid: het kasteel is maar een jachtpavilioen van een graaf nabij Turijn!

avatar van Rickyman
Apart filmpje inderdaad. Mooi sfeervol, vreemd en mysterieus, tikkeltje oude stijl.. Beetje Eyes Wide Shut - light.

avatar van Noodless
Een light Eyes Wide Shut is een mooie verwoording voor deze film. Qua verhaal stelt het niet veel voor, maar de film weet de aandacht vast te houden door de mysterieuze wendingen, sfeervolle locaties, eigenaardige personages, veel bloot en een beetje gore naar het einde toe. Qua nude zit je hier wel goed, vooral één lesbische scène wordt op een sensuele aantrekkelijke manier gefilmd. Kan er echter geen voldoende voor geven. 4/10