Ramen Teh (2018)

Alternatieve titels: Ramen Shop | 情牵拉面茶

Singapore / Japan / Frankrijk

geregisseerd door Eric Khoo
met Takumi Saitoh, Seiko Matsuda en Tsuyoshi Ihara

Masato is een jonge chef-kok in de stad Takasaki in Japan. Na de plotselinge dood van zijn emotioneel verre vader, heeft hij kans om een koffer te krijgen met souvenirs en een rood notitieboekje - vol met mijmeringen en oude foto's - achtergelaten door zijn Singaporese moeder die stierf toen hij nog maar tien jaar oud was. Hij vertrekt naar Singapore met het notitieboekje, in de hoop het verhaal van zijn leven, maar ook dat van zijn ouders, te kunnen samenvatten. Daar ontmoet hij Miki, een Japanse alleenstaande moeder die hem helpt zijn oom van moeders kant op te sporen.

• Vanaf donderdag 27 juni in de bioscoop
  • vanaf 20 augustus te koop op dvd

Aangekocht door Imagine Filmdistributie Nederland. Release in 2019, waarschijnlijk in april.