1985 (2018)

geregisseerd door Yen Tan
met Cory Michael Smith, Virginia Madsen en Michael Chiklis

Adrian ervoer een verschrikkelijke tragedie in New York, alvorens hij zijn familie bezoekt in Texas voor de kerstdagen. Hij herenigt zich er met zijn religieuze familie en zijn jeugdvriend van wie hij al lange tijd vervreemd is. Vastbesloten om zijn geheim verborgen te houden moet Adrian zien om te gaan met de verpletterende gevolgen.

Helaas door een technisch probleem deze film niet kunnen zien op het Film Fest Gent.

avatar van Movie-Addicted
dimi303 schreef:

Hij is zojuist te pindakazen

Movie-Addicted schreef:

Hij is zojuist te pindakazen

Daar doen we helaas niet aan mee.

avatar van missl
Mooi klein drama waarbij je leert wat de verhoudingen zijn binnen een gezin en waarom men reageert zoals ze doen.

Meer dan een schets van een even herenigd gezin dat precies niet de spontane harmonie schijnt te kunnen vinden, lijkt deze film niet te zullen worden totdat het langzamerhand doorsijpelt wat er met het hoofdpersonage aan de hand is. Niveau van de film gaat meteen stukken de hoogte in, gaat echt boeien en wint aan emotionele kracht. De gevoelige muziek draagt daar ten slotte sterk toe bij.
Sober met behoorlijk acteerwerk.

Uitstekende film waarin een jongeman zijn ouders en kleine broertje na jaren weer eens bezoekt tijdens de kerst. Een stemming, ingetogen en invoelbaar drama met een aantal ontroerende momenten. Onder de oppervlakte gebeurd er genoeg waarbij je de hele tijd voelt dat er iets niet in de haak is. Mooi acteerwerk waarbij de dynamiek binnen het gezin goed overkomt.