Café com Canela (2017)

1 stem

Brazilië

geregisseerd door Ary Rosa en Glenda Nicácio
met Valdinéia Soriano, Aline Brunne en Babu Santana

Violeta woont in een hechte gemeenschap in het Braziliaanse Bahia. Zij is niet de enige die worstelt met gevoelens van rouw en verlies, er zijn lotgenoten: een grootmoeder volledig afhankelijk van zorg, een vrouw wanhopig op zoek naar liefde, een jonge arts die na twintig jaar door zijn grote liefde, een veel oudere man, alsnog verlaten wordt. Iedereen dacht dat zij als vader en zoon samenleefden, totdat de oude man sterft, het verlies compleet is en de waarheid aan het licht komt. Dan ontmoet Violeta de oudere Margarida, die alleen en in stilte rouwt in een naburig dorp. Op liefdevolle wijze en met praktische rituelen haalt Violeta haar uit haar isolement: boenen, opruimen en koffie maken met kaneel.