Created Equal (2018)

Drama / Thriller

geregisseerd door Bill Duke
met Aaron Tveit, Edy Ganem en Lou Diamond Phillips

Een advocaat neemt een zaak aan en klaagt de Katholieke Kerk aan. Een jonge vrouw, die graag priesteres wil worden, voelt zich namelijk gediscrimineerd. De Katholieke Kerk is van mening dat mannen en vrouwen niet gelijk zijn, en houdt zich aan hun traditie door alleen mannen aan te nemen als priester. Gedurende de tijd die de rechtszaak in beslag neemt komen de advocaat en de vrouw tot de ontdekking dat hun levens in gevaar zijn.