Batman: Gotham by Gaslight (2018)

Animatie

geregisseerd door Sam Liu
met de stemmen van Jennifer Carpenter, Bruce Greenwood en Tara Strong

Het verhaal speelt zich af in een tijd van mysterie en bijgeloof. Hoe zouden de mensen van Gotham dan reageren indien er een raar schepsel verschijnt dat zowel door de schuldigen als de onschuldigen wordt gevreesd? In een alternatief Victoriaans tijdperk is Bruce Wayne een detective die als Batman een zaak rond Jack the Ripper onderzoekt. Hij is vastbesloten een ware oorlog tegen de misdaad te ontketenen.

avatar van EVIL '84
Een aardige Batman animatie die zich afspeelt in de Victoriaanse versie van het Batman universe, ik vond het wel een leuk idee om Batman eens in een andere tijd/omgeving te zien, en met ouderwetse gadgets natuurlijk. Het verhaal en de tekenstijl vond ik niet erg speciaal, maar met zijn korte speelduur en een goede twist aan het einde was de film prima weg te kijken!