• 11.521 nieuwsartikelen
  • 9.044.022 stemmen

Batman: Gotham by Gaslight (2018)

Animatie / Misdaad | 78 minuten

Genre: Animatie / Misdaad

Geregisseerd door: Sam Liu

Met onder meer: Bruce Greenwood, Jennifer Carpenter en Anthony Head

Gesproken taal: Spaans, Engels en Portugees

Plot Batman: Gotham by Gaslight

"As the Ripper stalks Gotham City, the Dark Knight reveals the face of terror."

Het verhaal speelt zich af in een tijd van mysterie en bijgeloof. Hoe zouden de mensen van Gotham dan reageren indien er een raar schepsel verschijnt dat zowel door de schuldigen als de onschuldigen wordt gevreesd? In een alternatief Victoriaans tijdperk is Bruce Wayne een detective die als Batman een zaak rond seriemoordenaar Jack the Ripper onderzoekt. Hij is vastbesloten een ware oorlog tegen de misdaad te ontketenen.

Bruce Wayne / Batman (stemrol)

Selina Kyle (stemrol)

Alfred (stemrol)

James Gordon (stemrol)

Chief Bullock / Big Bill Dust / Additional stemrols (stemrol)

Harvey Dent (stemrol)

Sister Leslie / Jason / Additional stemrols (stemrol)

Hugo Strange (stemrol)

Mayor Tolliver (stemrol)

Marlene (stemrol)

avatar van EVIL '84

EVIL '84

Een aardige Batman animatie die zich afspeelt in de Victoriaanse versie van het Batman universe, ik vond het wel een leuk idee om Batman eens in een andere tijd/omgeving te zien, en met ouderwetse gadgets natuurlijk. Het verhaal en de tekenstijl vond ik niet erg speciaal, maar met zijn korte speelduur en een goede twist aan het einde was de film prima weg te kijken!

avatar van DiamondsRealDeal

DiamondsRealDeal

Vanaf 6 jaar Lmao

avatar van Slikbeer Slikbeer

Slikbeer Slikbeer

Geen idee waar je die wijsheid vandaan haalt, maar deze film is ZEKER NIET voor zesjarigen.