La Mante (2017)

Alternatieve titel: The Mantis

Frankrijk
Misdaad / Drama
324 minuten (miniserie, 6 delen)

geregisseerd door Alice Chegaray-Breugnot, Grégoire Demaison, Nicolas Jean, Alexandre Laurent en Laurent Vivier
met Carole Bouquet, Fred Testot en Jacques Weber

Jeanne is een vrouwelijke seriemoordenaar, die luistert naar de bijnaam La Mante ('de sprinkhaan'). Vijfentwintig jaar geleden werd La Mante opgesloten, maar nu krijgt ze de kans om haar cel tijdelijk te verlaten. Parijs wordt namelijk geteisterd door een nieuwe seriemoordenaar die haar stijl lijkt te kopiëren en de politie wil daarom van haar expertise gebruik maken. Ze gaat akkoord, maar heeft wel een voorwaarde; haar eigen zoon (inmiddels zelf een agent) moet met haar samenwerken.

Aangekocht door Netflix. Te zien vanaf 29 december.

avatar van kelama3
In een ruk uitgekeken!

Acteerwerk:check
Spanning:check
Verhaal:dubbelcheck

Voor de liefhebbers een echte aanrader!!

broncode
Stond nogal huiverig tegenover deze Franse serial killer mini Serie, want het is niet makkelijk om het Amerikaanse Niveau op dat gebied te bereiken. Maar moet nageven, hij is ijzersterk. Sterke acteerprestaties, goede verhaallijnen en spannende momenten. Het geheel deed me ook een beetje aan the killing denken, met steeds verrassende twist en op het verkeerde been te worden gezet. Prima product uit Frankrijk.

avatar van popcorn en cola
Dit soort korte series zouden meer op Netflix te zien moeten zijn, die 6 seizoenen/25 afleveringen-series begin ik gewoon niet meer aan. Deze was precies lang genoeg, in één keer afgekeken. Spannend van begin tot einde, je wordt er steeds verder in gesleept. Geweldig verhaal, 100% aanrader !

avatar van david bohm
Kijkbare serie maar goed zou ik het niet willen noemen. Daarvoor zijn de ongeloofwaardigheden en knullige scènes te talrijk. Wel mooi in beeld gebracht en de cast speelt ook redelijk.