Clive Davis: The Soundtrack of Our Lives (2017)

1 stem

Documentaire / Muziek

geregisseerd door Chris Perkel
met Clive Davis, Doug Davis en Art Garfunkel

Documentairemaker Chris Perkel beschrijft het leven en de successen van de iconische muziekmanager Clive Davis. Er wordt gefocust op zijn miraculeuze start bij Columbia Records en vervolgens op zijn opnames bij Arista Records en J Records. Het geheel wordt voorzien van een grote dosis muziek. Meer dan alleen een biografie, is “The Soundtrack of Our Lives” een rondleiding van de culturele revolutie van de jaren 60 tot de opkomst van hiphop. Men krijgt hierbij de indruk dat Davis zelf een nieuw muziekgenre creëerde.