ad
  • 8.108.253 stemmen

Uio: Sácame a Pasear (2016)

Drama | 67 minuten

Genre: Drama

Alternatieve titels: Take Me for a Ride / Uio

Oorsprong: Ecuador / Mexico / Colombia

Geregisseerd door: Micaela Rueda

Met onder meer: Samanta Caicedo, María Juliana Rángel en Diego Naranjo

IMDb beoordeling: 5,2 (91)

Oorspronkelijke taal: Spaans

Oorspronkelijke titel: Llévame Contigo

Releasedatum: 11 maart 2016

Over Uio: Sácame a Pasear

De eenzame Sara is in haar laatste jaar van de middelbare school en voelt zich ellendig. Ze wordt door de meisjes in haar klas vermeden omdat ze haar vreemd vinden en ze gebruikt haar lunchpauze om ergens alleen te roken buiten school. Op een dag komt Andrea haar schuilplaats plots binnen en beiden vallen direct voor elkaar. Ze delen dezelfde boeken en eenzaamheid. De toekomst lacht Sara toe maar zullen haar homofobe klasgenoten en ouders haar genot vergallen?

avatar van John Milton

John Milton

Behalve de herkomst uit Ecuador, vond ik het geen baanbrekende film. Noch als coming of age, noch in het LGBT subgenre. Het is moeilijk om strenge kritiek op de film te hebben, wat hij doet weinig echt fout. Toch werd ik er nooit echt door gegrepen en was het filmtechnisch ook weinig opzienbarend. Met name de (over)belichting viel soms negatief op.

Toch, met de beperkte speelduur was het aardig om te zien, en Uio: Sácame a Pasear is al met al zeker niet onaangenaam. Voordeel van de twijfel.