La Llamada (2017)

Alternatieve titel: Holy Camp!

Spanje
Muziek / Komedie

geregisseerd door Javier Ambrossi en Javier Calvo
met Macarena García, Anna Castillo en Belén Cuesta

María en Susana zijn twee jonge vrouwen die de zomer doorbrengen in een kamp voor nonnen in Segovia, helemaal geïsoleerd en omgeven door de natuur. Ze willen echter plezier maken en gaan 's nachts uit in de nabijgelegen clubs. Op een nacht, na alles gegeven te hebben op de dansvloer, ziet María God voor zich.

avatar van arno74
Verfilming van een succesvolle komische theatermusical die zich afspeelt op een zomerkamp geleid door nonnen. De film volgt twee 17-jarige meiden die daar op kamp zijn, een ervan gespeeld door de mooie actrice Macarena García, die de stierenvechtende Sneeuwwitje uit Blancanieves (2012) heeft gespeeld. De weinig religieuze meiden verlaten 's nachts stiekem het kamp op zoek naar feest, jongens, softdrugs... en overdag brengen ze door met een jonge zuster die zich in een geloofscrisis bevindt (Belén Cuesta), doen ze de activiteiten van het kamp en besteden ook wat tijd aan religie. Totdat God opeens elke nacht, zingend en wel, zich aan een van hen openbaart.

Tussen de dialogen door wisselt de film Engelstalige en Spaanstalige liedjes af. Het is een lieve kleine film die wel wat emotie losmaakt, zonder het komische karakter te verliezen. Luchtig, vermakelijk en soms aandoenlijk. De Spaanstalige liedjes komen van de musical af, de Engelstalige liedjes waarmee God communiceert komen van Whitney Houston af . Leuk en origineel, een kleine 3,5*.