• 8.485.727 stemmen

The Catcher Was a Spy (2018)

Biografie / Oorlog | 98 minuten

Genre: Biografie / Oorlog

Geregisseerd door: Ben Lewin

Met onder meer: Paul Rudd, Guy Pearce en Sienna Miller

Plot The Catcher Was a Spy

"Based on the true story of Moe Berg"

'The Catcher Was a Spy' volgt het waargebeurde verhaal van Moe Berg. Moe is een professionele honkbalspeler met een rechtenstudie op zak die tevens acht talen spreekt. Wanneer de Tweede Wereldoorlog losbarst, besluit Berg de geallieerden te helpen en wordt hij ingezet als belangrijke spion tegen de nazi's.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van Seam

Seam

Paul Rudd die een intelligente, sluwe en atletisch persoon speelt? Erg geloofwaardig...

avatar van John Milton

John Milton

Die gedachte bekroop me eerlijk gezegd ook direct...

Maar de trailer overschaduwt de verbazing over de casting van Rudd in een dergelijke rol, met wat de film zelf lijkt te zijn.

avatar van Leander112

Leander112

Geen slechte film ofzo, maar een beetje een mwaaa film.

Duidelijk he?

avatar van knusse stoel

knusse stoel

Niet een film voor mensen die van pure actie houden, de verfilming van dit verhaal blijft redelijk bij de ware gebeurtenissen en deze lenen zich dus niet bepaald voor actie. Wij hebben ondanks dat er een leuke anderhalf uur aan over gehouden. Een 7+.

avatar van coumi

coumi

Wel een fijn filmpje, ondanks dat de perfectie nergens wordt benaderd. Rudd als traditionele held is qua acteertalent en fysiek wat ongemakkelijk, en jammer dat die talloze bekende gezichten in de bijrollen nauwelijks goed uitgewerkte rollen hebben, maar voor de rest een aangename, redelijk spannende zit. Degelijkheid troef met als extra waarde dat dit gebaseerd is op ware gebeurtenissen, maar de film(en dat zeg ik niet vaak) had best wat langer mogen zijn, zodat de karakterisering van de verschillende personages een sterkere uitwerking had kunnen krijgen. Toch de moeite waard.

avatar van cor1946

cor1946

Een redelijke spionage film. Goed spel en gelukkig niet zo lang. Opnames waren oke.

avatar van totkijkdanmaar

totkijkdanmaar

Teleurgesteld.

Want ik had best hoge verwachtingen. Het verhaal rond de missie van Moe Berg is op zichzelf absoluut interessant genoeg voor een film. Moe Berg zelf was ook een erg interessante man, met zijn enorm veelzijdige talenten gecombineerd met zijn moeilijk te doorgronden, gesloten karakter. En er doen toch best leuke acteurs mee.

Maar in de film komt het niet uit de verf. Om te beginnen lijkt het alsof hoofdrolspeler Paul Rudd niet zo goed wist wat hij met dat on-alledaagse personage van Moe Berg aan moest. Zijn interpretatie blijft te vlak en komt niet tot leven. Ook de andere rollen zijn te bloedeloos, zelfs die van Mark Strong, die Werner Heisenberg speelt. Je ziet geen chemie, geen rondvliegende vonken. De enige die zijn normale niveau haalde, vond ik Jeff Daniels als Bergs opdrachtgever generaal William J. Donovan.

Ook het plot is niet goed uitgewerkt. Er wordt te veel verhaal in te weinig film gepropt, waardoor delen van het verhaal in een ongeloofwaardig snel tempo worden afgeraffeld. Sommige scènes, zoals die van een schermutseling met Duitse militairen, zien er zo ongeloofwaardig uit dat ze beter hadden kunnen worden weggelaten.

Het verhaal zelf maakt zeker nog wel wat goed, maar al met al vond ik de film niet echt de moeite van het kijken waard.

scorsese

Matige film over een honkbalspeler uit Amerika die tijdens de Tweede Wereldoorlog meer in zijn mars lijkt te hebben. Gebaseerd op een waargebeurd verhaal met een boeiend hoofdpersonage, waar helaas te weinig mee gedaan wordt. De casting van Paul Rudd helpt hier ook niet echt aan bij. De film blijft een beetje vlees noch vis. Hier had meer in gezeten. Net geen 3.0 sterren.

avatar van boemboem27

boemboem27

geen onaardige film,maar wordt nergens spannend of zo.

wel intregerend, wetende dat dit berust is op ware feiten.

de setting is goed te noemen,goed gefilmd in een jaren 40 sfeer.

acteurs spelen gewoon goed.

maar het blijft een "mwah gaat wel filmpje"

BBarbie

De cast bulkt van de bekende namen. Naast degenen die op de poster staan o.a. Pierfrancesco Favino, Tom Wilkinson, Giancarlo Giannini, Hiroyuki Sanada, Anna Geislerová e.a. Dan is het teleurstellend dat het verhaal zo’n slappe film oplevert. Daar waar spionagefilms doorgaans rijkelijk bezaaid zijn met spannende momenten, is dat hier amper het geval. Bovendien dooft de film als een nachtkaars.
Misschien waren het leven en de geheime missie van de mysterieuze baseball player annex spion Moe Berg achteraf bezien toch niet interessant genoeg om te verfilmen.

avatar van eempag

eempag

Wel een redelijke film tegen een voor zover ik weet goede historische achtergrond.

Anderhalf uur durend en dat was ook lang genoeg.

avatar van mrklm

mrklm

De epiloog maakt duidelijk dat de Joods-Amerikaanse WOII-spion Moe Berg - tevens catcher voor o.a. de Boston Red Sox - een introverte man was die na de oorlog een teruggetrokken bestaan leidde tot zijn dood in 1972. Het is voor Paul Rudd dan ook lastig om dit karakter tot leven te brengen, maar hij komt een heel eind. Het is jammer dat de indrukwekkende cast geen compensatie is voor de overdaad aan dialoog en het gebrek aan spanning.