Proud Mary (2018)

Actie / Thriller

geregisseerd door Babak Najafi
met Taraji P. Henson, Neal McDonough en Jahi Di'Allo Winston

Mary is een huurmoordenaar werkzaam voor een georganiseerde misdaadfamilie in Boston. Haar leven verandert wanneer ze een jongen ontmoet tijdens een job die niet helemaal zoals plan verliep en die hem als wees achterlaat. De jongen wekt het moederlijke instinct in Mary op.

avatar van Kondoro0614
Misschien is dit nog wel wat, even in de gaten houden dus.

Vanaf 18 januari 2018 in de bioscoop (Sony Pictures Releasing, via Universal)
UPDATE: bioscooprelease is komen te vervallen!

avatar van Seam
Zwarte Atomic Blonde dus gewoon?

avatar van DreamTech
Nou net de bluray gezien niks mis mee gewoon het appeltje eitje verhaal leuke actie en best goeie acteurs heb me prima vermaakt gewoon lekker kijken !

avatar van assowise
Van de regisseur van London Has Fallen...

Een mooie actrice in de hoofdrol is niet de beste reden om een film te kijken maar het klonk wel aardig.
Matig acteerwerk, zelfs van hoofdrolspeelter en producer Taraji P. Henson. Op geen enkel moment voelt haar band met Danny als iets anders dan een manier om het verhaal verder te helpen. Geen "chemistry"

Jammer, Taraji was zo stoer en sexy, en acteerde beter, in Person of Interest.

avatar van Norman Mailer
Onnozele rotzooi.Dat constant wederkerende attitude dingetje van die huurmoordenaarmevrouw was soms welhaast ondraaglijk.

avatar van filmkul
Doorsnee actiefilm. Het verhaal is vrij standaard en brengt niks nieuws. Najafi kleedt de film wel redelijk aan met een mooie blaxploitation opening. Visueel maakt hij er een prima stuk van. De actiescenes zijn niet bijzonder maar zien er wel goed uit. Helaas is er weinig chemie tussen de hoofdrolspelers. Het lukt Henson niet om de mixed emotions over te brengen en ze blijft continue hangen tussen een meedogenloze killer en gevoelige “moeder”. Niet onaardig maar er had meer in kunnen zitten. 2.5/3.0

Matige film over een huurmoordenaar die tijdens een klus een jongen in leven laat. De stijlvolle openingcredits zijn helaas niet representatief voor de rest van de film. De film is niet slecht te noemen, maar allemaal al eens eerder en beter gezien. Clichématige personages en ook de actie-scenes weten niet op te vallen. De scenes tussen Taraji P. Henson en de jonge Jimmy Brown zijn het best. Net geen 3.0 sterren.

avatar van mixmaster
Mwa, het is het allemaal net niet, de film is nergens overtuigend genoeg en ik had ook geen binding met de acteurs.

Eigenlijk een simpele Netflix actie film.

KillerPony 3000
De jaren '70 zijn terug! Dat is zowat de fond van Proud Mary ofschoon Trotse Marie, die van lettertype tot muziekkeuze niets minder dan een lekkere revival van de blaxploitation aangeeft. Voor u zelf de afropruiken en funkplaten uit de kast trekt, noteer dat het niet helemaal waarmaakt wat het beloofd. Qua plotverwachting wel, onze Mary is een doorwinterd huurmoordenares (zo professioneel dat er nog geen kinderslot op haar buitensporige wapencollectie zit) die zoveel fouten maakt op één week dat ze maar liefst twee misdaadfamilies, haar ex-schoonvader en nagenoeg het hele misdaadnetwerk van 't stad op haar dak krijgt. Maar ze is dus trots. Wellicht omdat ze toont dat ze ook nog wel een hart heeft, want ze vangt een kind op die wees is geworden na een van haar 'geslaagde' hits.

Op papier zou het moeten werken: Een soort vrouwelijke Léon meets Foxy Brown. Het belangrijkste probleem hier is de overdreven nadruk op drama, het is allemaal wat te emotioneel beladen en het remt de ongeremdheid van zijn blaxploitation-spirit af. Het fusioneert niet goed, niks komt echt goed uit de verf. En dan hebben we ook nog Danny Glover die als een halfdode mummie voorbij komt gelispeld, waarvan ik dacht dat hij allang te oud was voor deze shit of effectief overleden. In feite zijn er zoveel momenten waarbij hij iets zegt terwijl zelfs zijn mond amper beweegt, dat ik de makers verdenk van het gebruik van een buikspreekpop of ondermaatse digitalisatie van zijn lichaam.

Proud Mary is op zijn best tijdens zijn actiescènes, wanneer fantasierijk schietgeweld lekker los mag gaan op swingende Tina Turner platen. Meer van dat, en minder cleenexgedoe, was wenselijk geweest.

Ik denk dat band "Creedence Clearwater Revival" en zangeres Tina Turner, die beiden een grote hit hadden met het liedje "Proud Mary", niet bepaald trots zullen zijn op deze waardeloze en clichématige dertien in een dozijn Actie / Thriller film, die totaal niet weet te boeien of te vermaken en waarbij alle blanken die erin meespelen slecht zijn en alle donkeren alleen maar irritatie opwekken zoals hoofdrolspeelster Taraji P. Henson en met name het irritante kind Jahi Di'Allo Winston, die ik allang alle hoeken van de kamer had laten zien. Iets wat slechterik Uncle (gespeeld door Xander Berkeley) ook min of meer deed in het begin van het verhaal en wat dan eigenlijk ook het enige pluspunt is in deze film.

Je kan nog beter kijken naar de uitvoering van "Proud Mary" gezongen door Tori Matthieu dan naar deze rotzooi en dan niet perse vanwege haar zangkwaliteiten maar vanwege haar zangkwalitieten

avatar van Elchapo
Gewoon een redelijk goede actiefilm voor tussendoor,alleen een shootout begeleiden met muziek van Tina turner zou niet mijn keuze zijn geweest....3.5 stars.

Matige actiefilm, geen hoogstandje