• 8.485.780 stemmen

Het Leven Is Vurrukkulluk (2018)

Romantiek / Komedie | 94 minuten

Genre: Romantiek / Komedie

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Frans Weisz

Met onder meer: Géza Weisz, Reinout Scholten van Aschat en Romy Lauwers

IMDb beoordeling: 5,2 (274)

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Releasedatum: 25 januari 2018

Plot Het Leven Is Vurrukkulluk

Tijdens een heerlijke lentedag zijn de twee beste vrienden, Mees (Reinout Scholten van Aschat) en Boelie (Géza Weisz) samen in het Vondelpark. Wat een normale dag lijkt te worden, verandert wanneer ze de jonge en knappe Panda (Romy Louise Lauwers) ontmoeten. Waar de hitte in het Vondelpark lijkt te stijgen, ontbreekt deze bij het lang getrouwde stel Etta en Ernst-Jan. Ernst-Jan verdenkt Etta van overspel en heeft zo zijn eigen ideeën over hoe hij haar moet betrappen. In het laatste liefdesverhaal kruisen de paden van Rosa en Kees, oude geliefden, na decennia onverwacht weer. Voorzichtig als een mooie Amsterdamse lentedag lijkt hun liefde opnieuw op te bloeien.

image

avatar van bjerik76

bjerik76

• 2004 berichten

laat ik nou net gisteren het boek te leen hebben gekregen..

Is het boek wel beter dan de film ?

mrklm schreef:

Pardon? De definitie van 'slet' is:

"Vrouw die geregeld met verschillende mannen geslachtsgemeenschap heeft [bron: encyclo.nl]

Kortom: het karakter Panda is een slet.

Pardon?? in welke eeuw leeft u??? Wordt dit ook van mannen gezegd of meten jullie ook met twee maten?

bjerik76 schreef:

laat ik nou net gisteren het boek te leen hebben gekregen..

Is het boek wel beter dan de film ?

Nee, het boek is minstens zo goed als de film en het boek was toentertijd een klapper!

De film is gewoon een ander medium (of de kraan i.d. keuken nou passend is of niet...)

avatar van Jimmy*

Jimmy*

Deze film is echt nog slechter dan het, en dat zegt veel. 1* en dan ben ik nog gul denk ik.

avatar van Winterklaar

Winterklaar

Prul.

cholopotter

Dit is werkelijk het aller-, allerslechtste wat ik ooit heb mogen aanschouwen. Ik vind het oprecht sneu voor Kampert dat er uit zijn boek zo'n misbaksel van een film is geschapen.

[email protected] schreef:

Het boek is ongeveer honderd keer beter dan de film. Het is wel een aardig boek.

avatar van saintinel

saintinel

Ik vind het eigenlijk best een vermakelijke film.

avatar van nijkerkbert

nijkerkbert

Een heerlijk vrolijke film op een donkere winteravond. Snap niet waarom de waardering zo laag is.

nijkerkbert schreef:

Ik zou zeggen, bekijk eens wat meer films. Wellicht dat u op den duur een verschil in kwaliteit gewaarwordt.

avatar van nijkerkbert

nijkerkbert

cholopotter schreef:

Nou als u mijn statistieken naast de uwe had gelegd had u kunnen weten dat ik meer films heb gewaardeerd dan u en minder afwijkend waardeer dan u. Hoe dan ook dank voor de tip, ga vanavond en morgenavond weer een paar films kijken.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

cholopotter schreef:

Arrogant gezwets.

BBarbie

Tijdens mijn middelbare schooltijd (heel lang geleden dus) heb ik de roman van Remco Campert gelezen. Daar is mij weinig van bijgebleven, behalve het feit dat mijn leraar Nederlands het toentertijd niet zo’n goed idee vond. Ik achteraf ook niet, zeker nu ik de film gezien heb. Het is een warrige verzameling enigszins losse schetsjes, waarin leeghoofdige personages grappig proberen te doen, meestentijds tevergeefs. Simpelweg, zonde van mijn tijd.