Accident (2017)

Zuid-Afrika / Frankrijk
Actie / Thriller

geregisseerd door Dan Tondowski
met Stephanie Schildknecht, Roxane Hayward en Tyrone Keogh

Vier tieners stelen een auto, zodat ze een nachtje plezier kunnen hebben. Na een ernstige crash belanden de tieners met auto en al in een ravijn. De auto ligt op de kop en ze kunnen geen kant op. Maar al snel blijkt dat dat niet het grootste probleem van de tieners is. De psychotische eigenaar van de auto heeft het op hen voorzien en is vastbesloten zijn auto terug te krijgen.

avatar van Left4Dead
Het begin ziet er behoorlijk prutserig uit, gooi er maar uit ging door mijn gedachten. Het acteerwerk belabberd en het leek weer op zo'n puberfilmpje uit te gaan lopen wat meestal a total waste of time is. Onbekende namen en een debuutregie voor de schrijver van het verhaal Tondowski.

Het verhaal als plot hierboven laat zien dat er van originaliteit niet veel aanwezig is. Toch had ik zin in een simpele psycho-prent waarbij je jezelf niet erg diep hoeft in te spannen om het plot te volgen. Ideaal voor laidback film kijken dus. Deze zou wel eens sterk aan dat criterium kunnen voldoen was mijn uitgangsgedachte.

Domme tieners en slecht acteerwerk, tja voor zoiets hoef je echt niet ver te reizen binnen de filmwereld. Overduidelijk dat de regisseur het met een klein budget moest doen, met wat flashbackbeelden probeert de man het wat op te smukken, niet dat het veel helpt. Al snel deed het mij verlangen dat de psycho snel langs moest komen en het slachtvee flink op zou jagen. Spanning was zeer welkom na het slappe begin van een dikke uur. Slap script en totaal geen boeiende personages waarop je wordt getrakteerd.

Het tweede gedeelte/hoofdstuk van de prent is het gedeelte waarin onze protagonisten het dan eindelijk aan de stok krijgen met de eigenaar van het voertuig. Met een melodramatisch stuk overvoerd muziek wordt er getracht nog een beetje binding te krijgen met het hulpeloze viertal. Helaas wil dit gedeelte niets, maar dan ook niets beter worden dan het al slechte eerste deel. Het is een compleet stuk drama in script en acteerwerk deze prent.

Conclusie in het kort: een absoluut stuk low-budget werk, overslaan is een verstandige keuze.
Het verhaal voelt aan als een blok beton aan het been tijdens de marathon van New York. Nergens echte spanning en het conflict met de badguys is gewoon goedkoop afgewerkt. Geen enkele minuut boeiend kunnen kijken naar de prent.

avatar van xaid
Vond het helemaal niks. Cheap

avatar van mixmaster
Slechte B-film met slap acteerwerk en lachwekkende scenes.

avatar van Teckel
Hoe raakt deze film aan 6.7 op IMDB. Deze film is gewoon barslecht.

Teckel schreef:
Hoe raakt deze film aan 6.7 op IMDB. Deze film is gewoon barslecht.

Inmiddels
3,7

Afschuwelijke film, het acteren was echt verschrikkelijk. Die twee jonge vrouwen hebben de rol duidelijk niet gekregen om hun acteertalenten, wel om andere talenten. Verhaal is ongeloofwaardig, en de verfilming is dat zeker. Zoals die wagen daar lag, kon die vrouw zich op 5 minuten bevrijden. Doe u een plezier, gooi u tijd niet weg aan dit gedrocht, maar ga iets leuks doen, alvast veel plezier!!

avatar van Onceuponanytime
De geloofwaardigheid is ver weg. Als je er naar zoekt, kijk dan ook eens of je wat acteertalent vindt, want die is meer dan welkom... De twee sterren geef ik aan mezelf, voor mijn doorzettingsvermogen om verder te kijken

avatar van Noodless
Mwah, al veel slechter gezien. Het acteerwerk stoorde mij hier niet en is ook niet zo opvallend slecht als hier wordt beweerd. Dit niveau kom je toch wel in heel wat aantal films tegen. Maar wat mij wel stoorde waren toch de opsomming van heel wat toevalligheden en domme handelingen. De scène wanneer de twee meiden uit de auto proberen te komen, bleef wel heel lang aanslepen. Sla die ruit toch gewoon in met je voeten. Ook de scène die daar op volgt met die twee gasten was erg flauw uitgewerkt. En wat te zeggen van die helikopter. En het geld vonden ze blijkbaar niet zo belangrijk. Het slot is nog redelijk, maar blijf zitten tot de eerste aftiteling want dan krijg je nog een afknapper. 5/10

ik sluit me bij de negatieve reaties bij aan al vond ik de acteer prestaties niet heel slecht , dat lag meer gewoon aan het script dat ze kregen vooral de scenes van de dames ... veel klopte er gewoon niet

*de jongen dat het meisje probeerde te verkrachten is uit de auto met een tak in zijn borstkast maar alle ramen van de auto zijn nog gewoon potdicht
*de bestuurder ontsnapt uit het raam maar het meisje dat helemaal los is gekomen denkt er niet bij na via zijn kant eruit te krabbelen
*net voor het einde van de film als ze uit het water zwemt loopt ze alsof er niks aan de hand is daarna doet ze net alsof ze niet meer kan lopen.. heel ongeloofwaardig
* heel ongeloofwaardig dat de man zijn pistool niet meer kan vinden...
* rond de film ga je alleen maar de personages uitschelden

en de eerste 6 minuten had al me bloed half doen koken, halverwege de film kreeg het toch wel wat meer mijn aandacht maar heel erg lang duurde dat niet '' 1 ster ''

avatar van fred1946
silversurfer schreef:

* heel ongeloofwaardig dat de man zijn pistool niet meer kan vinden...
* rond de film ga je alleen maar de personages uitschelden

Toppie comment lol