Beside Bowie: The Mick Ronson Story (2017)

Verenigd Koninkrijk
Muziek / Documentaire

geregisseerd door Jon Brewer
met Mick Ronson, Roger Taylor en de stem van David Bowie

Mick Ronson (26 mei 1946 - 29 april 1993) was een Engelse gitarist en muziekproducent die bekendheid verwierf als gitarist van David Bowie en in diens Ziggy Stardust-periode lid van zijn begeleidingsband The Spiders from Mars was. Na de ontbinding van The Spiders from Mars in 1973 zouden Ronson en Bowie nog lange tijd met elkaar bevriend blijven. De muzikale samenwerking met Mick Ronson wordt gezien als een van de meest productieve periodes in de lange carrière van David Bowie.

Zeer interessante documentaire over Mick Ronson.
Ere wie ere toekomt zeg maar, want Ronson werd niet echt beloond voor zijn werd tijdens zij carrière.
Lead gitarist van Bowie, zo kenden we hem, wat deze documentaire duidelijk maakt is dat hij veel meer was dan dat, hij heeft mee het geluid en het succes van Bowie bepaald.
Later ook een succesvol producer en nog veel meer.
Om al zijn verwezenlijkingen te weten te komen is deze docu ten zeerste aanbevolen !!

avatar van des1
Cursusje Nederlandschg, Tarkus?