Naked (2017)

geregisseerd door Michael Tiddes
met Marlon Wayans, Regina Hall en Dennis Haysbert

Rob Anderson is een goedlachse jongen die helemaal klaar is om het meisje van zijn dromen te trouwen. Maar in plaats van de avond ervoor te besteden aan de voorbereidingen van de bruiloft of de eerste dans in te studeren gaat hij op stap met zijn getuige. De volgende ochtend eindigt hij naakt in een lift zonder kleren en geen weet hoe hij daar beland is. Hij blijkt in een tijdlus te zitten wat er misschien voor zorgt dat hij een beter mens wordt. Maar eerst moet hij af zien te rekenen met de groep mensen buiten de lift.

avatar van WB
WB
Flinterdun verhaal, niet best geacteerd (tja, had ook niet anders verwacht in een Wayans-film), maar vond de film overigens nog prima. Wellicht door het concept dat me aantrekt (time loops, etc.). De film kent veel plotgaten, en laat veel steekjes vallen, maar dat kon ik door de vingers zien. Al met al geen moeite gehad om de film af te kijken.

avatar van Pazmaster
Een matige komedie, volgens het Groundhog Day principe, over een man die steeds opnieuw naakt wakker wordt in een lift en zijn bruiloft moet bereiken. Klinkt grappig maar het valt tegen, er zit misschien een enkele leuke grap in maar voor de rest is het nogal slapjes. De cast doet het nog niet eens zo slecht maar toch vond ik die niet leuk genoeg. Geen voldoende.

avatar van gi4nt
Wat een slechte film zeg! Het gevoel m halverwege af te zetten heb ik niet vaak, toch uitgezeten. Einde heeft wel wat maar eer het zo ver is is het een lange zit. Ook vrij langdradig; de film gaat maar door en door. Het is erg over the top, zowel de acties en het verhaal als het acteerwerk. Jammer, want had wel weer eens zin in een goede Wayans comedy.

avatar van John Milton
De gezichtsuitdrukking van Marlon op de poster is al genoeg om mij uit de buurt te houden.

Die overdreven grimas die hij zovaak trekt, ik snap er de lol niet van.

avatar van Mootjes
Op zich leuke komedie die gebaseerd is op (of volledige remake) van de zweedse film Naken (2000) - MovieMeter.nl In tegenstelling tot personen niet eens hebben gezien maar al wel een mening hebben, krijgt de film van mij een voldoende. Was niet zo overdreven als de eerdere 'Wayans'... Voor een zondagavond zeer goed te doen !!!

avatar van John Milton
Mootjes schreef:
Ik weet niet of je daarmee op mij doelt, maar ik geef geen onvoldoende hoor. Ik durf het proces wat nodig is voor becijfering geeneens aan!

avatar van john mcclane 2
Soms is een wayans film een fijne quilty pleasure . Scary movie of i.d er zitten altijd wel een paar grappen in waar je om moet schaterlachen .
Nu ( ondanks de regiseur ) is het een milde komedie , met het groundhog day principe .
En grappig is het niet, wayans spel is oké ,maar hij is hier niet het type voor .
En het groundhog gedeelte is slecht uitgewerkt .
Niet veel aan .

avatar van Perfect_Cell
Het eerste halfuur keek nog lekker snel weg maar daarna werd het steeds minder.

Veel slechter kan bijna niet....

Grappige film over een kerel die op zijn huwelijksdag naakt wakker wordt in een lift en hier opnieuw wakker wordt zodra de kerkklokken luiden. Het principe van het verhaal wordt erg summier uitgelegd, maar dat heeft mij niet zo heel erg gestoord. De film focust tenslotte op de grappen en af en toe komen er best wel vermakelijke scènes voorbij. Als je verrast wil worden door een spectaculair, onverwacht einde, zou ik deze film links laten liggen.

avatar van IH88
Naked

Time loop films kan ik meestal wel waarderen. Probleem is wel dat hetzelfde patroon interessant moet zijn, want anders wordt het al snel een saai en repeterend verhaal. Naked heeft zijn leuke momenten, maar loopt uiteindelijk tegen dit probleem aan. Wayans doet het aardig en ook de andere acteurs doen hun best, maar ze kunnen niet verbloemen dat de situaties waarin Wayans terecht komt niet interessant genoeg zijn om een hele film mee te vullen. De les die Rob moet leren (wees aardig voor je medemens, wordt volwassen) is al honderdduizend keer eerder en beter gedaan

avatar van schumacher
De film begon zeer goed tot wanneer ik zag dat ze het steeds herhaalden en dan werd het toch minder en minder en begon het voor mij lastig te worden om verder te kijken.
Wat een goeie film kon worden is helaas maar een middelmaat film geworden.
Jammer. Zat veel potentieel in.

avatar van DutchTakeshiro
De zoveelste film in het "ik beleef iedere dag opnieuw" subgenre. Bij het zien van Marlon Wayans hebben we in ieder geval de garantie dat het niet veel soeps zal zijn. En dat is ook niet. De flauwe grappen vliegen je om de oren. Wel moet ik zeggen dat ik Marlon nog beroerder dan dit heb zien acteren. Het kan dus altijd slechter.

Er zitten soms wel aardige stukjes in de film. Ik heb ook persoonlijk geen hekel aan Marlon Wayans. Het is gewoon een acteur die zich specialiseert in flauwe grappen. Daar is ook een markt voor. Soms heb ik de behoefte aan dit soort vermaak. Het is alleen al heel gauw uitgewerkt. 96 minuten blijkt dan ook wat aan de lange kant te zijn.

De vergelijkingen met de film Groundhog Day komen direct om de hoek kijken. Ik kan dan ook niet anders om die vergelijking te trekken. Zeker met films die slechter zijn dan de film met het "originele idee". Naked biedt bij lange na niet genoeg om in de buurt van vorig genoemde film te komen. Dat heb je ook nou eenmaal met een film met een Wayans erin. En als je de biografie van de regisseur bekijkt word je ook niet vrolijker.

Leuke film om een keer gezien te hebben.

avatar van Elchapo
Ik houd wel van die wayans humor,deze is zeker niet origineel maar dat maakt mij geen moer uit....3.5 stars.