• 8.225.931 stemmen

The Most Hated Woman in America (2017)

Biografie / Drama | 92 minuten

Genre: Biografie / Drama

Geregisseerd door: Tommy O'Haver

Met onder meer: Melissa Leo, Peter Fonda en Josh Lucas

• Netflix Bekijk via Netflix

Over The Most Hated Woman in America

Het waargebeurde verhaal van Madalyn Murray O'Hair, een uitgesproken Amerikaanse atheïste. Ze voerde een strijd met als doel dat er niet meer gebeden moest worden op openbare scholen. The Most Hated Woman in America vertelt het verhaal van haar historische rechtszaken tot haar notoire ontvoering. Madalyn werd in 1964 tot de meest gehate vrouw in Amerika benoemd door het tijdschrift Life.

imageimageimage

kappeuter (crew films)

Weer eens een interessante Netflix Original. Release: 24 maart

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Ik dacht: is die Hilary Clinton-biopic er nu al!?

Interessant onderwerp.

avatar van Baggerman

Baggerman

Donkerwoud schreef:

Ik dacht: is die Hilary Clinton-biopic er nu al!? .

Haha, ik dacht dat ook! Inderdaad interessant. Haar trieste einde en de schokkende nasleep daarvan waren wel bizar.

avatar van rep_robert

rep_robert

Van de week was de Disappeared aflevering van de O'hairs nog op Investigation Discovery. Zeer interessante zaak, vooral de manier waarop men echt nooit van een misdrijf is uitgegaan - totdat een journalist en een privédetective veel onthullingen deden- is schrijnend.

scorsese

Aardige film over Madalyn Murray O'Hair die een Atheïstische organisatie opzet om kerk en staat gescheiden te houden,. Een waargebeurd verhaal met een boeiend hoofdpersonage (hier prima neergezet door Melissa Leo over een tijdsperiode van vier decennia). Ondanks dat de film zich iets teveel concentreert op het verder redelijk conventionele ontvoeringsplot, blijft het wel onderhoudend. De cast bestaat uit aardig wat bekende namen.

kappeuter (crew films)

Boeiend levensverhaal van Madalyn Murray O'Hair, dat geheel in het teken stond van haar activisme.

Prachtige excentrieke rol van Melissa Leo. Het is een beetje zo'n Jordaans type, een vrouw die nogal plat praat en rap van de tong is. Ze is van nature geneigd de confrontatie te zoeken.

Het gijzelingsverhaal wordt als 'kapstok' gebruikt en via flashbacks wordt het levensverhaal verteld.

Wanneer de gijzeling naar de voorgrond treedt vind ik het allemaal wat minder interessant worden. De film legt daar wat mij betreft te veel nadruk op. Zo boeiend is dat nou ook weer niet en die sneue types vind ik ook nogal irritante personen, maar al met al is The Most Hated Woman in America toch de moeite waard om eens te zien.

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Viel me toch een beetje tegen, het verhaal over haar strijd voor de scheiding van kerk en staat leek me erg interessant maar echt veel krijgen we daar niet van te zien. In plaats daarvan krijgen we voornamelijk een halfbakken komedie voorgeschoteld waarin het vooral gaat over haar ontvoering. De cast doet het niet slecht maar Madalyn Murray O'Hair wordt neergezet als een karikatuur met een behoorlijk slechte pruik op. Jammer, want het valt op deze manier nauwelijks nog serieus te nemen. Aan het einde wordt het nog wel even spannend, toch had deze film veel interessanter kunnen zijn dan het simpele ontvoeringsverhaaltje dat het nu is. Een kleine voldoende.

avatar van Rujar

Rujar

De film vertelt eigenlijk het (vrij dunne) verhaal over the rise and fall van het empirium van Madalyn Murray O'Hair. De strijd die ze voert is meer een bijzaak. Al met al vermakelijk, maar vooral een stuk minder boeiend dan ik had gedacht.

avatar van Nixon17

Nixon17

Saaie film en niet echt objectief. Madalyn wordt neergezet zoals ze gezien werd door de gelovige pro christelijke pers en niet zoals ze echt was. Madalyn Murray had maar 1 doel en dat was het gekke indoctrinatie imperium van de Amerikaanse overheid een halt toe roepen. Dat ze dan af en toe wat bot uit de hoek kon komen, als ze het zoveelste lul citaat uit de bijbel voorgelezen kreeg van een christelijke journalist, is wel te begrijpen.

avatar van clubsport

clubsport

ik denk dat er wel degelijk enigsins objectief word gekeken je ziet dat ze een activiste word door gewoon een thema te kiezen waar ze een hekel aan heeft en getriggerd door de opmerking van haar zoon .

Al snel merkt ze dat ze via giften heel wat geld binnen kan harken maar in die toespraken die ze samen met die preacher doet komt heel goed naar voren dat ze door samenwerking beide financieel goed kunnen profiteren van naieve mensen dus ook de kerk word niet echt vrijgesproken.

Dat ze zeker in het begin zo negatief word neergezet vind ik geen probleem , ik denk niet echt dat dat beeld overtrokken is , je krijgt toch een beeld dat ze door haar koppigheid iedereen tegen zich in het harnas jaagt .

het beeld wat overblijft is toch dat veel stichtingen mischien kunnen beginnen uit nobele motieven maar zodra er veel geld bij komt kijken gaat het zaakje snel stinken , ik denk dat daar legio voorbeelden van te benoemen zijn .

avatar van MGG

MGG

Ik kende het verhaal niet, laat staan dat ik ooit van Madalyn Murray O'Hair had gehoord. Deze film stond al een tijde in mijn lijst op Netflix, vandaag heb ik hem eindelijk kunnen kijken.

Het levensverhaal van Madalyn Murray O'Hair wordt op een mooie manier weergegeven. Haar relatie met haar ouders, haar oudste zoon en de school geven een goede introductie over haar als persoon zijnde.

Ook vond ik het slim dat het leek alsof de hoofdpersoon in de film daadwerkelijk bij o.a. David Letterman op de bank zat. Dat gaf mij overigens ook een 'Forrest Gump-momentje'.

Naarmate de film vordert, werd de ontvoering steeds belangrijker. Graag had ik toch wat meer elementen over haar als persoon gezien.

avatar van Antonev

Antonev

Redelijk boeiend verhaal en een aardige inkijk in de strijd van O'Hair tegen de heilige huisjes in de VS. De verschillende tijdslijnen zijn helaas wat mager uitgewerkt. Het personage van O'Hair werd ook redelijk eenzijdig belicht, alsof ze gewoon een vervelend en bot persoon was. Het zal in zekere mate wel kloppen, maar haar strijd vergde ook veel lef en moed.

Al met al geen onaardige prent, maar ik denk dat je voor een completer beeld beter een van de lange documentaires over haar leven kunt kijken.

avatar van missl

missl

Boeiend verhaal maar weinig diepgang. Maar dat ligt misschien ook aan mij omdat ik meer een documentaire had verwacht. Bij deze film komt alles wel voorbij maar met tempo. Ik had graag meer gezien van haar strijd. De film richt zich voornamelijk op de ontvoering.

Tarkus

Goede film over een voor mij onbekend persoon, en ook het verhaal is me onbekend.

Maar daarom is het niet minder boeiend.

Het heeft me zeker niet verveeld, ondanks dat het gaat over religie en het verzet ertegen.

Puike cast trouwens met Melissa Leo, bijna onherkenbaar, die de show steelt.

avatar van Woland

Woland

Mevrouw Murray O'Hair heeft natuurlijk volkomen gelijk en zeker in die tijd is het natuurlijk een dappere strijd geweest tegen het (nog steeds) grote en machtige religieuze establishment in de VS. Maar goed, dat maakt het nog niet zo'n boeiende film. Het is een Netflix original, en voelt echt aan als een matige TV-film. Murray O'Hair wordt al snel echt een typetje (en dat geldt niet alleen voor haar), en hoewel het schijnbaar op waarheid gebaseerd is, konden ook al het familiedrama en de ontvoering me niet zo interesseren. Toch waren sommige van de historische delen nog best leuk, en gelukkig duurde het allemaal niet zo lang.