Collective: Unconscious (2016)

Drama / Horror

geregisseerd door Lily Baldwin, Frances Bodomo, Daniel Patrick Carbone, Josephine Decker en Lauren Wolkstein
met Frank Mosley, Tonya Pinkins en James Adomian

Omnibusfilm bestaand uit vijf verschillende verhalen, waarin elk van de regisseurs de dromen/nachtmerries van de ander proberen te visualiseren. De regisseurs proberen de kijker mee te nemen naar een plek tussen die slaap en bewustzijn in zit.

avatar van perceived
Ben wel benieuwd naar deze.

avatar van Alastor
perceived schreef:
Ben wel benieuwd naar deze.

Hier via BitTorrent te downloaden.

avatar van McSavah
Alastor schreef:

Hier via BitTorrent te downloaden.

Helaas is de kwaliteit erbarmelijk... Onkijkbaar voor mij, of je moet het op je telefoon willen bekijken... Dat was eigenlijk ook al zo bij The Alchemist Cookbook (waar inmiddels blijkbaar wel een blu-ray van is). Sympathiek denk je, maar bied dan ook enigszins kwaliteit aan (eventueel wel tegen betaling).

avatar van leatherhead
McSavah schreef:

Huh? Best goede kwaliteit toch? Een paar stukken van de film zijn inderdaad kutkwaliteit, maar volgens mij hoort dat gewoon zo bij de film zelf. Misschien heb je die toevallig net bekeken. Had hetzelfde en keek ook even raar op.

avatar van McSavah
leatherhead schreef:

Het zijn inderdaad de eerste twee segmenten en de hypnosesessies waar veel detail en donkere tinten verloren gaan, maar bij de volgende drie segmenten heb je hier zo goed als geen last van, en door de rest is toch wel heen te kijken. Vond het allemaal erg sterk trouwens, en het beste wordt voor het laatst bewaard. Maar ook Decker stelt niet teleur, de naam waar ik al bekend mee was. O, en zie nu pas dat Carbone van Hide Your Smiling Faces is. Zijn openingssegment was net als die film erg sfeervol.

avatar van leatherhead
Erg gaaf project. Verrassend consistent in kwaliteit ook, al moet gezegd worden dat het eerste en laatste segment wel de uitschieters waren. Carbone's Black Soil, Green Grass is vooral erg sfeervol en weet echt een soort eigen, mysterieus universum te scheppen. Ook het filmpje dat er het best in slaagt om echt dat droomgevoel te vatten.

De volgende drie shorts zijn stuk voor stuk best de moeite, maar de echte knaller wordt inderdaad voor het einde bewaard. Swallowed van Lily Baldwin is echt een verbijsterend geniaal stukje film en gaf de doorslag om toch voor 4* in plaats van 3,5* te gaan. Begint wat flets maar vanaf het moment met de spiegel tript de film er lustig op los en krijg je het ene audiovisuele hoogstandje na de ander voorgeschoteld. Open mond cinema. Beetje jammer van de iets te duidelijke hints naar Possession, maar Baldwin ga ik zeker in de gaten houden.

Al met al zeer positief verrast. Beste omnibus die ik ken geloof ik. 4*.

avatar van John Milton
Inmiddels gratis in 1080p op het YouTube kanaal van uitvoerend producent Dan Schoenbrun.

avatar van perceived
Kon hier weinig mee. Meer dan wat zwabberende droomfilmpjes zie ik er niet in. Idee van het concept is leuk, de uitvoering voor mij in ieder geval te arty-farty.