The Level (2016)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Thriller
360 minuten (miniserie, 6 delen)

geregisseerd door Mark Everest en Andy Goddard
met Karla Crome, Rob James-Collier en Lindsey Coulson

De vrouwelijke rechercheur Nancy Devlin krijgt de meest gevaarlijke zaak uit haar carrière toegewezen. Ze wordt belast met het onderzoek naar de moord op de drugshandelaar Frank Le Saux. Hij was een corrupte zakenman waarmee ze werd geassocieerd. Wat niemand om haar heen weet, is dat zijzelf de ontbrekende getuige is die de politie, net als de moordenaar, zoekt.

avatar van 606
Eerste 2 afleveringen vanaf 15 april op canvas om 20.40

J.Verschoor
Uitstekende politieserie. Minpuntje echter is dat ook hier weer de protagonist privé bij de zaak betrokken blijkt te zijn. En dit lijkt wel een modeverschijnsel in dit soort Engelse series. De deur staat open voor een tweede seizoen. Van mij mag het.