Junk: Shiryô-Gari (2000)

Japan
Horror

geregisseerd door Atsushi Muroga
met Shimamura Kaori, Kishimoto Yuuji en Ebara Osamu

Het Amerikaanse leger is aan het experimenteren op een Japans eiland met dode mensen. Maar als ze een middel gebruiken met de naam DNX loopt alles uit de hand en worden de doden tot leven gewekt.

avatar van Hemdale
Een japanse zombie film, het zal vast geen romero achtige film zijn maar toch lijkt de film mij wel cool. Ik heb de film in bestelling op dvd dus ik ben benieuwd.

avatar van Hemdale
Klik hier voor de trailer! Wel klein maar toch wel cool!

avatar van Hemdale
Lekker filmpje, je merkt zeker de invloeden van Fulci en Romero.

avatar van JayLunar
Atsushi Muroga is nu ook bezig een sequel van start te krijgen.

avatar van Hemdale
Hmm, ben benieuwd wat dat word.

aa0010 schreef:
waar bestel je zulke films dan
Ik bestel meestal bij Chainsaw (http://www.chainsaw.demon.nl/)... wel redelijk prijzig maar ook zeer goeie kwaliteit en je weet ook zeker dat als je het daar besteld het ongecensureerd is en uncut.

avatar van zombie
Deze film heeft een behoorlijk hoog "Resident Evil" gehalte....en dan bedoel ik de game en niet die prut film.

avatar van Macmanus
Wow dit was slecht.

Dat het nergens over zou gaan had ik van tevoren al verwacht. Maar ik hoopte dat het met enthousiasme en humor gemaakt zou zijn. Helaas hadden deze japanners daar geen zin in en maakte ze een levenloos filmpje over zombies in een fabriek.

Lekker laten liggen dus en huur Versus als je een leuke zombie film wil zien.
1 ster.

avatar van Purmerend
Wat heeft ze in haar mond?

avatar van Mr Confused
Purmerend schreef:
Wat heeft ze in haar mond?

Wat denk je dat zombies in hun mond hebben, buiten rotte tanden en een rotte tong? Een sticker van de Hema?

Neen, een stuk weggescheurde huid natuurlijk. Met de complimenten van de chef.

avatar van kungfuzombie
Heerlijke no-nonsens zombiefilm!

En die vergelijking met de resident evil games snap ik helemaal niet!

avatar van YuLaw16
Een klassieke zombie film, zoals zombie fans hem willen zien. Voorspelbaar en niets nieuws, desalniettemin erg amuserend *3.5

avatar van Halcyon
Voor wie zich de laatste jaren alleen maar heeft geërgerd aan de boom van de Aziatische horrorfilm, is er Junk, een straight forward zombie/actiefilm die in niets lijkt op de opdringerige pseudo-mysterieuze blockbusters van de laatste jaren. Een complete stijlbreuk met het horrorgeweld dat we van Aziatische bodem gewoon zijn is het minste wat je over Junk kan zeggen. Het lijkt wel zo'n beetje de Japanse versie van een Romero met Re-Animator invloeden. Maar voor je te enthousiast wordt er snel even bij zeggen dat Junk geen absolute topper is, doch wel een aangenaam tussendoortje dat zichzelf niet al te serieus neemt en bijgevolg anderhalfuur horrorplezier oplevert.

dominion
Tegenvaller !

Had hier echt meer van verwacht maar het viel dus wel vies tegen.
Voor een film uit het jaar 2000 leek het net of ik naar een film uit de jaren 70 zat te kijken want dit was wel erg goedkoop zelfs voor Japanse begrippen.

De zombies zagen er dan nog wel erg leuk uit ook al leken ze meer op mummies maar toch wel erg leuk.
De gore is genoeg te zien in dit filmpje maar het ziet er niet uit met knal oranje bloed.
Er waren wel vrij veel verwijzingen naar de Romeros maar die werkten ook niet echt.

Maar saai werd het nergens maar ik kan niet zeggen dat dit een goede film was.
Dus wat er overblijft is een ultra low budget amusant zombie splatter .

avatar van Boeikens
Japanse horror van een, onverwacht, andere asia style.

Zonder de typische humor en splatter zoals we die verwachten maar zeker genoeg gore en met Europese trekjes.
FX is matig maar ik heb me geen moment verveeld met deze film.

avatar van mayhemblik
Macmanus schreef:
levenloos filmpje over zombies in een fabriek.

Ja het blijven toch dooien he.

avatar van jeroentjuhhhhh
Cult! Dit is zo'n (relatief) zeldzaam zombiefilmpje dat in één slag een status heeft vergaard. Staat in veel lijstjes (qua Aziatische horror, shock/gore..) en heeft de verwachtingen wel waargemaakt. Fulci en Romero zijn inderdaad niet ver gezocht. Old school zombiefilmpje dit, waarin de Europese invloeden het tofst zijn. De blauwige make-up refereert naar Romero, maar enkele gore-pieces (zoals de eerste kill in de fabriek, door de keel heen gepenetreerd door een grote splinter) en het eindshot van de rottende schedel + maden (Zombi 2!) zijn eyecatchers. Ziet er ook uit als een véél oudere film. Wat dat betreft lijkt het me vooral een ode. Japanners die een keer niet op hun eigen manier het genre oppikken. Verfrissend!