Runaway Bride (1999)

Romantiek / Komedie

geregisseerd door Garry Marshall
met Julia Roberts, Richard Gere en Joan Cusack

Ike, een columnist, hoort het verhaal van Maggie Carpenter, een vrouw die altijd op het laatste moment haar bruidegommen in de steek laat. Ike schrijft een kwetsend stukje over de vrouw zonder goed research te doen. Ike wordt hierdoor ontslagen, en besluit een grondig artikel te schrijven over het aanstaande huwelijk van Maggie. Zij heeft echter vanzelfsprekend niet zo'n hoge dunk van Ike op.

avatar van Jordy
Wow, het team van Pretty Woman is terug. Laat ik die film nou niet zo goed vinden... ook dit is weer zo'n typische film waardoor ik Roberts over het algemeen niet kan uitstaan: ongeloofwaardig en voorspelbaar verhaal, met flauwe komisch bedoelde momenten. 2 sterren.

Bagger.

echte bagger ja

Inderdaad, een bagger-film. Zonde van je tijd...!

ik vond het wel goed, er zitten precies de stukjes film in die een typetje zoals ik leuk vind.

Gere en Roberts zijn een leuke combinatie. Een beetje voorspelbaar verhaal maar leuk geacteerd. Ik heb gelachen. 3,5*

Ik vind Richard Gere zo'n oen, niet te geloven !!!
**' 2,5 op 5 **' (voor Julia)

avatar van Armin
In 1 woord: TRIEST ! *1/2

Jaja. Gere en Roberts doen het weer samen. En wat ik bijna niet voor mogelijk hield is toch gebeurd: nog slechtere film dan Pretty Woman.

Ik sta er steeds weer versteld van hoe Roberts het voor elkaar krijgt om je ineens te verrassen met een serieuze film met prima acteerwerk (Pelican Brief, Erin Brockovich), maar daarnaast dit soort troep weet te verwekken.

Alleen voor leeghoofden!!!! (of zij die daarvoor binnenkort afstuderen )

Maz

Linda
mwoah , matig filmpje
je weet vanaf het begin wat er gaat
gebeuren. en de grappen waren ook niet erg geslaagd. hou persoonlijk niet van romantische films maar aangezien de film
al een matig gemiddelde heeft ligt het dus waarschijnlijk aan de film en niet aan mij
2 sterretjes

Ach, natuurlijk was het verhaal ongeloofwaardig, en natuurlijk is het acteerwerk van Gere weer eens onder de maat, en natuurlijk zie je het einde al vanaf het begin aankomen. Maar het is dan ook maar een romantische komedie - en in dat opzicht kan ik het best een geslaagde film noemen. 3,5 *

avatar van Macmanus
Aha zo moet ik een film sterren geven

Als je je net zo goed hebt vermaakt als queto, waarom niet? Niks mis mee.

Aha zo moet ik een film sterren geven

Je mag beoordelen volgens je eigen systeem. En bij mij betekent dat dat elke film binnen zijn genre wordt beoordeeld.

Aardige film, leuk om een keertje te zien, maar jammer dat Richard & Julia niet zo van het scherm spatten als in "Pretty Woman".

Duurt 90 minuten te lang. En waarom iedereen Julia Roberts knap vindt blijft voor mij ook een raadsel

avatar van StuF
omdat haar zachte onderlip precies op de juiste afstand van haar ingevallen ogen staat.

Niet goed en niet slecht.

jeroentje125 schreef:

Helemaal mee eens!! Khoop dat ze nog een keer samen een film doen na Pretty women en deze

avatar van sn@ke
Runaway Bride is een redelijke romantische komedie. Julia Roberts en Richard Gere zijn zeer goed tesamen, maar de film is infeite maar een doorsneekomedie. 2,5*

Mik
Waarom doe ik mezelf toch zo'n pijn door deze film te kijken haha..

nee, ZOO erg is ie nou ook weer niet, maar wel heeel voorspelbaar.

is het echt zo erg? hun vorige film vond ik toch erg lekker

laat ik het er maar op houden dat dit genre niet aan mij besteed is.

ik vond deze film niets bijzonders. Ik ben over het algemeen al geen Gere fan, maar in deze film vind ik hem behoorlijk irritant.

avatar van E V
E V
De film keek wel lekker weg. Maar het verhaal is erg volspelbaar en totaal niet origineel.

avatar van Jorick
Voorspelbaar en niet bepaald origineel.
Toch hier en daar enkele leuke scenes.

avatar van soom
Na Pretty woman kwamen Julia, richard en de regisseur weer samen om een aardige film te maken.
Hij is niet beter dan Pretty woman, maar wel grappige momenten hier en daar.

avatar van mikoz
Slap aftreksel van Pretty woman.
Waar die nog leuk was en ook een beetje erotische spanning had is dit toch wel erg matig.
De Chemie tussen de twee is er nog wel , helaas buiten ze dit slecht uit. erg cliche allemaal en precies de humor die ik niet mag.

avatar van otherfool
Typisch vehiceltje voor Roberts en Gere, zonder bijster veel spanning of chemie. De bijrollen zijn teleurstellend ingevuld en dat de arrogante Gere van het begin van de film aan het eind toch zo'n charmante goeierd blijkt te zijn... zum kotsen.

1*.

avatar van Purmerend
Leuk, die scene dat het bruidsjongetje dat wordt meegeleurd aan de trouwjurk van Julia. En dat dat ouwe vrouwtje Gere (2 of 3x) ineens slaat met een krant.