Un Uomo, un Cavallo, una Pistola (1967)

Alternatieve titels: A Man, a Horse, a Gun | The Stranger Returns

Italië / West-Duitsland / Verenigde Staten
Western

geregisseerd door Luigi Vanzi
met Tony Anthony, Daniele Vargas en Marco Guglielmi

Een vreemdeling neemt de identiteit aan van een dode post inspecteur die hij tegenkwam op zijn pad. Hij reist naar een klein stadje. Daar eenmaal aangekomen, belandt hij midden in een koetsoverval door twintig meedogenloze desperado's. Hij komt erachter dat men niet achter de doos in de koets aan zit, maar achter de koets zelf. Deze blijkt namelijk gemaakt te zijn van massief goud. Met de hulp van een oude priester weet hij de bende op te sporen om de koets te bevrijden uit de klauwen van deze dieven.

Ik kan er maar niet aan wennen , westerns uit Italië en dan ook nog met een echt vreselijke soundtrack.

avatar van thunderball
Deze net zitten kijken en zat in een Duitse box samen met de eerste "The Stranger" film. Ik heb de Amerikaanse print gezien (de originele Europese versie zit er ook bij) in het Engels met Duitse ondertitels.

Erg leuk en duidelijk beter vervolg op de op zich al vermakelijke eerste "The Stranger" film. Dit maal wat meer verhaal, over een gestolen postkoets, waarin goud wordt vervoerd. Maar geen nood: daar is dan altijd nog Anthony (werkelijke naam: Roger Pettito), als het titelkarakter, om wederom, op zijn eigen onhandige, ietwat stuntelige manier, de schurken mores te leren.

Nog steeds sterk beïnvloed door de Leone films en hoewel nog redelijk normaal, al wat maffer dan de eerste film en dit zou met de volgende delen alleen maar erger gaan worden.

Ook maatje Baldassarre is uiteraard weer van de partij, samen met andere reguliere Spaghetti acteurs.

Erg vermakelijk en ik denk dat ik de mij tegenvallende "Blindman" nog maar eens een kans moet geven. Daarna maar eens op zoek gaan naar "Comin' at Ya!", want die schijnt ook geinig te zijn.

Een dikke zeven, ofwel 3,5 ster.

avatar van Brix
thunderball schreef:

Zeker doen, misschien is het een "eye opener"