The Blackburn Asylum (2015)

Alternatieve titel: Blackburn

Canada
Horror

geregisseerd door Lauro Chartrand
met Lochlyn Munro, Calum Worthy en Emilie Ullerup

Het verhaal gaat over vijf schoolvrienden die die door omstandigheden in het verlaten gewaande mijnstadje Blackburn in Alaska terechtkomen. De afgebrande stad heeft echter een dodelijke verrassing voor het vijftal in petto. Wat volgt is een ijzingwekkende strijd op leven en dood.

avatar van HALVE TAMME.

Nice. Laat maar komen die handel!!!

avatar van jeroentjuhhhhh
Lauro Chartrand , ''bekend'' van Born to Raise Hell (2010) ... Als je dan nu nog enthousiast bent, is het een beetje naïef (*kijkt naar zichzelf*). Het is nu namelijk 5 / 6 jaar later en dan komt 'ie aankakken met een horrorfilm. Dat lijkt een luie poging om z'n carrière nieuw leven in te blazen. ''Lijkt''? Het druipt er werkelijk aan alle kanten van af..!! Enig gevoel ontbreekt echter volledig. Heeft geen filmmakers instinct. Je merkt het al snel wanneer een regisseur teveel heeft moeten afkijken, want een duidelijke lijn komt er nooit in. Geen flow, geen logica en tergend onsympathiek. Opzetje is goedkoop, personages krijgen op de meest idiote momenten een backstory (die chick met een miskraam??) en qua effecten moet je het doen met een paar simpele setpieces, waarin de gore, killers en kills in sneltreinvaart voorbij komen en/of grotendeels bedekt blijven om het gebrek aan detail (of überhaupt een fris idee) te verbergen.

Spijtig, want het ziet er vaak niet eens zo goedkoop uit. Chartrand weet het gewoon nergens op de rails te krijgen.

avatar van Boeikens
Emilie Ullerup

avatar van Noodless
Het grootste minpunt zijn de zijplotjes van de personages zelf die telkens ongepast bij de meest onlogische momenten uit de doeken worden gedaan. Ik denk dan o.a. aan de twee koppels waarvan de ene chick ( Emilie Ullerup ) een geheime relatie heeft met de vriend van haar beste vriendin. Hoe onlogisch is het dat die twee samen in een verlaten mijn op onderzoek gaan en de anderen natuurlijk ergens anders. Op de koop toe worden ze later ( na een nare ontdekking ) samen innig met elkaar ontdekt door hun beide partners. Wat later krijg je dan te horen dat de andere chick ( Sarah Lind ) ook nog in verwachting is. Hoe verzin je het tijdens de nare momenten in de mijn. Ook de kills stellen niet zo veel voor en vaak wordt het allemaal te donker gefilmd. Zal ook wel zijn reden hebben. Zijn er dan geen pluspunten ? Toch wel. Het kijkt allemaal wel gemakkelijk weg, de film heeft een korte duur, de setting is leuk, Sarah Lind is ook wel leuk en er zitten een paar leuke scènes in zoals de ontmoeting met de oude vrouwen in het tankstation en hun verrassend einde die het hoogtepunt van de film was. Helaas een 4/10