One More Time (2015)

Drama / Komedie

geregisseerd door Robert Edwards
met Christopher Walken, Amber Heard en Kelli Garner

Nadat Jude teveel problemen heeft ondervonden in de grote stad gaat ze naar het huis van haar vader Paul. Paul is een over het paard getilde zanger die wanhopig probeert een muzikale comeback te maken. Jude komt er echter al snel achter dat tijd doorbrengen met haar vader zo zijn eigen specifieke uitdagingen met zich meebrengt.

Overtuigend geacteerd, maar de problemen van deze familie staan ver van mij af.

avatar van joshua1988
heerlijk om met zoveel afschuw naar de verveelde levens van anderen te kijken, prima gespeeld, tijd vloog om en een extra pluim voor veteraan Christopher Walken die deze rol toch maar weer als een kaars neerzet. En nu 'back to normal' en wat ben ik nu dus extra blij met m'n eigen leven..

avatar van Collins
Leuk filmpje. Met verwende en over het paard getilde personages. Overwegend een praatfilm. Zou heel goed een toneelstuk kunnen zijn.
Film gaat niet ver de diepte in. Blijft licht van toon. We zien wat conflictjes van vroeger doorwerken in het heden. Verder de gebruikelijke “blame it all on dad-shit”.
De film is geen grote spannende emotiebom ofzo. De conflictjes zijn tevens niet heel verheffend. Wel behoorlijk vermakelijk.
Veel dialoog dus. Best pittige stukjes tekst. En humoristisch.
Prachtig acteerwerk gezien. Walken natuurlijk. Heard eveneens.
Grappig trouwens dat Heard een paar songs echt zingt. En niet eens onverdienstelijk.

avatar van Pazmaster
Een matig drama met een niet veelzeggend verhaal. Er wordt wel goed gespeeld maar dat is ook alles. Misschien hier en daar een aardig dialoogje maar niets om over naar huis te schrijven. Ook de zang van zowel vader als dochter weet niet te boeien. Geen voldoende

avatar van IH88
“You don't see the destruction that you cause. Or you at least pretend not to, so you can sleep at night.”

Aardig familiedrama. One More Time is niet origineel en kabbelt soms iets te rustig voort, maar een acteur als Christopher Walken weet zelfs met de simpelste dialoog iets speciaals te doen. Amber Heard is ook erg goed als dochter van Walken, en hun gezamenlijke scenes zorgen voor de sterkste momenten in de film. De muzieknummers hadden beter gekund, maar Heard en Walken brengen ze met volle overtuiging. Ook de andere acteurs doen het goed, en zij zorgen ervoor dat de film boeiend blijft om naar te kijken.

Erg gezapig drama.

Dat heeft niet zozeer met het acteerwerk te maken, want de cast doet het best naar behoren. Zowel Walken, Heard als Garner weten hun personages goed te vertolken. Het is alleen zo jammer dat hun personages zelf vaak niet te harden zijn.

Het drama zelf weet ook nooit echt te boeien. Het gaat dan ook over een disfunctionele, rijke familie die in het muziekwereldje zitten. Wat problemen uit het verleden die nog steeds doorspelen, vader die een comeback plant omdat het geld zo langzaam opraakt .. dat soort dingen. En veel mensen die steeds weer door elkaar heen praten.

Het is allemaal veel te gezapig en te mak. He drijft een beetje voort zonder enige uitschieter. Anderzijds zijn er ook niet echt slechte momenten en zakt de film ook nergens in, maar echt memorabel is het allemaal niet. Eentje die snel weer vergeten zal zijn.