Guldkysten (2015)

Denemarken / Zweden / Ghana
Drama / Romantiek

geregisseerd door Daniel Dencik
met Jakob Oftebro, Danica Curcic en John Aggrey

Het is het jaar 1936. De Deense botanicus en visionair, Frederik Wulff, reist in opdracht van de koning van Denemarken naar Afrika. Hij moet het werk op een koffieplantage controleren aan de Goudkust (het huidige Ghana). De jonge Wulff schrijft zijn geliefde Eleonora over zijn verlangen om goed te doen, maar zijn beste bedoelingen en zijn christelijke geloof ten spijt wordt hij al snel geconfronteerd met de harde realiteit die gedomineerd wordt door slavenhandel.