Return to Sender (2015)

Thriller

geregisseerd door Fouad Mikati
met Rosamund Pike, Shiloh Fernandez en Nick Nolte

Een verpleegster uit een klein stadje heeft een blind date met Kevin. De man die komt opdagen is echter niet degene waar ze op gehoopt had. Ze wordt aangevallen door deze mysterieuze crimineel. Na zijn arrestatie begint ze hem, tegen het advies van haar vader in, regelmatig te bezoeken in de gevangenis en raakt ze bevriend met hem.

avatar van de grunt
Echt zin in deze film. Rosamund Pike is er eentje om rekening mee te houden de komende jaren. Haar uitdrukking past deze rol.

Een ouderwetse melodramatische wraakthriller (hoe kwam de productie trouwens op deze titel?) over een slachtoffer, een alleenstaande verpleegster, van een schokkende verkrachting. Door de krakkemikkige verhaallijn (het scenario zat vol onvolkomenheden) en stompzinnig overkomede dialogen overtuigde deze productie geen moment.

avatar van tattoobob
Rosemund Pike...heerlijke vrouw vind ik dat,dat was ook de grote reden waarom ik deze
film op ging zetten.
In deze film zet ze weer een prima rol neer...en door haar is deze film best te pruimen,fantastisch acteerwerk en uitstraling.

Nolte speelt diezelfde rol die hij de laatste tijd alleen maar doet...weinig spannends op dat gebied.

Hele apparte rape/vengeance film waar ik soms achter mijn oren moest krabben....inderdaad een beetje een raar scenario .
Kijk en oordeel zelf.

Door Pike en een niet alledaags script toch nog 3☆

avatar van broncode
betrap me d'r steeds op dat ik toch steeds films kijk die op imbd of rotten tomatoes slechte recensies krijgen, en meestal hebben ze gelijk.
Ook deze film is vanaf het begin rommelig en de met de karakters krijg je niet echt een binding.

avatar van bjerik76
In het begin dacht ik de hele tijd " Waar ken ik die actrice van ? "
Toen wist ik het, ze lijkt precies op de kokin van Live 4 You Sandra !
En laat die verpleegster ook nou bakken als hobby hebben.

Terug naar de film.
Deze film veraste me wel, vooral de wending op het eind maakte de score wel iets hoger.
Een mooi drama, wel vond ik de botsing in het restaurant in het begin van de film iets te opvallend gefilmd.
Daardoor wist ik eigenlijk al dat dit de man zou zijn waar het verhaal om draaide.

De keus om de dader te gaan bezoeken in de gevangenis kon ik wel begrijpen.
Alleen de band die ontstond ging erg snel, en vooral ook later de voor mij uitlokkende posities.
Ook dit werd mij later iets duidelijker, en verassend dat je eigenlijk op een gegeven moment toch twijfel of de dader nou wel of niet zijn les geleerd heeft in de gevangenis, en zijn bedoelingen na vrijlating.

De cast was erg goed, kwam allemaal overtuigend over.
mooi spel.
het eind was wel erg abrupt dat had wel 3 minuutjes langer gemogen om het een beetje mooier af te werken.

avatar van snarfje5508
Uiterst magere thriller die maar niet op gang wil komen en dan plotseling is afgelopen. Nolte blijft met zijn charisma mooi om naar te kijken maar de rest blijft simpelweg beneden de maat. Geen aanrader.

Geen topper, maar wel de moeite waard om te kijken, tussen de 2,5 en 3

avatar van Pazmaster
Prima acteerwerk, en Rosamund Pike mag er wezen, maar met het verhaal heeft men helaas wat steekjes laten vallen. De nodige details worden soms weggelaten en het gedrag van het hoofdpersonage is op z'n minst vreemd te noemen. Aan de ene kant maakt dat het wel interessant waardoor je toch geboeid blijft kijken maar aan de andere kant blijft er te veel gewoon onduidelijk. Het einde had ook iets beter uitgewerkt mogen worden. Daardoor nét geen voldoende.

Raffael77
tattoobob schreef:
film op ging zetten.

Kijk en oordeel zelf.

Door Pike en een niet alledaags script toch nog 3☆

Mee eens

avatar van Left4Dead
Duurt allemaal veel te lang waar het nu echt heen wil. Had een mooie martelstuk uit kunnen komen maar helaas is de hele prent stomp. Jammer, Pike en Nolte kunnen er meer uit halen.

avatar van coenta010
Zeer slechte film.

avatar van blurp194
Echt slecht is het niet, eigenlijk is het best een aardige film als je nieuwsgierig genoeg bent naar wat er gaat gebeuren en niet bij voorbaat door de samenvatting of door de poster op het spoor van bloedige wraak gezet bent. En Pike is natuurlijk altijd een genot om naar te kijken.

Verder eigenlijk weinig bijzonders aan, wel vond ik het einde redelijk sterk - geen gedoe, gewoon een mooie oneliner en afgelopen. Dat mag van mij wel in meer films zo.

avatar van Daan258
Vreselijke film en absoluut ook geen thriller.
Erg saai en langdradig, heb me hiermee goed verveeld.

avatar van joolstein
Ietewat brave (wraak) film. De aanwezigheid van Rosamund Pike, tilt het net iets naar een hoger niveau. En natuurlijk is de (bij) rol van Nick Nolte ook erg leuk. Het begin( rape) en het einde (wraak) zijn helaas te tam, hierdoor bevredigd de film niet! Het lijkt in mijn ogen ook een beetje of de film mee wil liften op het succes van Gone Girl. Wederom is Rosamund Pike, het meisje wat niet zo lief is, als ze er uit ziet.

Prima Thriller met een uitstekende hoofdactrice en nick nolte, zéér goed als altijd.
Een beetje aan de trage kant en het einde is ook een beetje "plotseling";maar toch niet
vervelend en voor mij 8/10.

Aardig begin en leuk einde, er tussen in saai en traag.

avatar van Noodless
De film biedt gewoon te weinig om een voldoende te kunnen krijgen. Het verhaal heeft uiteindelijk weinig om het lijf en wordt wel heel traag opgebouwd naar een voorspelbare climax die op zijn beurt dan weer heel snel wordt afgehaspeld. Rosamund Pike weet haar personage wel een zekere punch te geven, maar kan de film niet redden. 4/10

avatar van Phantasm
Redelijke thriller die lekker wegkijkt.

Achter 'Return to Sender' mag gerust een vraagteken gezet worden. De film werkt de hele tijd toe naar een een soort van apotheose, die dan weer abrupt wordt afgebroken. Alsof men er plots geen zin meer in had. Een even vreemd gegeven als de bijna onzichtbare en overbodige cameo van Ryan Phillippe. Hoofdactrice Rosamund Pike doet dan weer haar best, en wordt hierbij geflankeerd door Nick Nolte. Maar behalve een goed begin en een matig middenstuk heeft dit niet veel opgebracht.

Rosamund Pike doet het goed in deze film, maar heb ondertussen al betere dingen van haar gezien.
De spanning wordt in deze film traag opgebouwd, maar het einde was voor mij toch een teleurstelling.
Niet echt een film om te onthouden !

avatar van jippie2010
gauke schreef:
Een ouderwetse melodramatische wraakthriller (hoe kwam de productie trouwens op deze titel?) .

Ze schreef een brief naar haar verkrachter die hij ongeopend terug liet sturen (Return to Sender) en het is uiteraard een verwijzing dat ze teruggeeft wat haar is aangedaan.

avatar van Elchapo
Ik dacht eerst,hè ga je hem nou ook nog thuis uitnodigen na wat hij je heeft aangedaan???????? Maar dan......... payback time,rosamund is toch nog boos en terecht.geen standaard revenge flick,maar de spanning wordt subtiel opgebouwd naar de climax.en ga je óók nog anders tegen 'lieve' rosamund aankijken3.5 stars.

Aardige thriller met een mooie Rosamund Pike.
Helaas blijft het onduidelijk hoe ze precies denkt en ook haar andere wraakacties die ze aan het einde vertelt. Het tussenstuk is saai.

avatar van DjFrankie
Onderhoudende film. Niet een standaard wraakfilm, en daarom al interessant. Blijft ook boeien.

avatar van Donnie Vallermee
kinkymen schreef:

Dat heb ik dus ook Heeft ze nu haar moeder en de hond van haar vader (Benny) vermoord? Is ze geestesziek ? Laat ze William doodgaan? Heeft ze zijn hand er afgehaald? Allemaal vraagtekens...

De film wekte op een gegeven moment wel mijn interesse, maar het abrupte einde (geen budget meer of zo?) maakt dat ik echt niet meer dan 1* kan geven.

Matige film, voorstukjes en/of poster verklappen daarbij ook nog het plot. Het tussenstuk is saai en voegt niets toe. Wanneer het interressant begint te worden kom je helaas niets meer te weten en is het afgelopen.

goede film al had het slot wel beter uitgewerkt kunnen worden, blijf met een hoop vragen zitten Maar is misschien de bedoeling.....

Hhahah ik klikte hem aan, en dacht...MM...ik weet genoeg...de enen vliegen om je oren...

avatar van princesspeach
Ik denk dat ik de film leuker zou vinden als ze echt samen zouden zijn verder vond ik de vader elke keer irritant.