Thorne: Sleepyhead (2010)

Verenigd Koninkrijk / Australië / Canada / Verenigde Staten
Misdaad / Mystery
180 minuten / 125 minuten (Netflix) (miniserie, 3 delen)

geregisseerd door Stephen Hopkins
met David Morrissey, Lorraine Ashbourne en Aidan Gillen

Inspecteur Tom Thorne is op jacht naar een seriemoordenaar. De eerste drie slachtoffers zijn overleden, maar nummer vier leeft nog. Ze kan zien, horen en voelen, maar zelf niet meer bewegen of communiceren: het zogenaamde Locked-in-syndroom. Thorne ontdekt dat dit precies is waar de moordenaar naar streeft. De dader speelt een spelletje met Thorne en krijgt er ondertussen een kick van om zijn zieke fantasieën uit te voeren. Thorne doet er alles aan de moordenaar zo snel mogelijk te pakken te krijgen, maar zijn enige getuige is niet in staat hem iets te vertellen.

avatar van bjerik76
Duurt nonstop 2,5 uur, ( 150 minuten) ipv 180
Misschien in 3 delen met elke keer de voor en aftiteling na elke aflevering.

Zal hem binnenkort eens op mn gemak kijken.

avatar van Mac Hammer Fan
Op Netflix België duurt hij 2 uur en 5 min.

Prima film, de moordenaar komt verscheidene keren in beeld....en ik weet nog niet wie de dader is.....

avatar van missl
Ik vind het een spannende whodunnit. De camera is wat schokkerig, moest ik in het begin aan wennen maar draagt wel bij aan de spanning. Geen bekende acteurs voor mij. Ook de Netflix versie van 2u05 gezien.

avatar van DjFrankie
Erg goeie mini serie afl. Niet zo voorspelbaar, en alleen daarom al erg de moeite waard.
Aanrader.