Guns, Girls, and Gangsters (1959)

2,88

Misdaad / Drama

geregisseerd door Edward L. Cahn
met Mamie Van Doren, Lee Van Cleef en Gerald Mohr

Vi Victor (Mamie van Doren) is een femme fatale en heeft een plan om een roof op een geldwagen van het casino te plegen. Er is een probleem, haar man zit nog in het gevang en die moet de roof gaan plegen.

1 BERICHT 1 MENING
avatar van Mochizuki Rokuro
Edward L. Cahn, meester van de B-Film* (met name talloze onzinnige SF, typisch Jaren 50) maakte deze B-gangsterfilm. Allemaal erg houterig, onlogisch etc. Mamie Van Doren (en daar gaat het om) is echter veel te goed en te mooi voor de film. Haar bijdrage is prima en haar twee zang/dansnummers zonder meer fantastisch. De rest eromheen (met Lee Van Cleef als Mamie's ex-lief Mike Bennett) is bijzonder matig. Mamie had beter verdiend.

Te zien in het (briljante) Hollywood Blondes programma (nu in Den Haag en later rest van het land), waarvoor ik twee vrijkaartjes had gewonnen. ( ) (met dank). GGG is nog tweemaal te zien (speciale kopie uit Engeland!): Filmhuis Den Haag - Filminformatie - filmhuisdenhaag.nl

*soms 10 (!) films per jaar...