Papa ou Maman (2015)

Frankrijk / België

geregisseerd door Martin Bourboulon
met Laurent Lafitte, Marina Foïs en Alexandre Desrousseaux

Florence en Vincent Leroy zijn in alles geslaagd. Hun baan, hun huwelijk, hun kinderen. En vandaag willen ze een succesvolle scheiding. Maar als ze gelijktijdig de promotie ontvangen waarvan ze altijd al hebben gedroomd, verandert hun leven in een nachtmerrie. Dus verklaren de voordien voorbeeldige echtgenoten elkaar nu de oorlog: en ze zullen er alles aan doen om NIET de voogdij over de kinderen toegewezen te krijgen...

Leuke film met heerlijke zwarte humor, paar hele sterke grappen!

Leuke film, maar niet erg sterk vind ik.

avatar van MOKUMAN
Franstalige film. Leuk verhaal met heerlijke humor.

avatar van schumacher
Luchtig filmpje met een paar leuke momentjes in maar strijk vh lachen ofzo zeker niet.
Wel aangenaam, kijkt goed weg.
Acteurs waren oke.

avatar van voskat
Rare film waarvan de komische toon niet echt overeind blijft wanneer het grove geweld begint. Dan gaat hij dus heel erg over the top, maar daarbij valt de humor overboord. En vanaf dat moment lijkt het eigenlijk meer op een ietwat sadistische horrorfilm.

Moraal van het verhaal: Als je pure kindermishandeling als komedie in beeld wil brengen, dan moet je verdomd goed oppassen.

avatar van Phantasm
Prima komedie die lekker wegkijkt.