Cialo (2015)

Polen
Drama / Komedie

geregisseerd door Malgorzata Szumowska
met Janusz Gajos, Maja Ostaszewska en Justyna Suwala

Janusz is niet iemand die snel ergens voor terugdeinst. Als lijkschouwer verricht hij nauwkeurig onderzoek en analyseert hij de plaats delict tot in de kleinste details. Ondanks de extreme situaties waarin hij terecht komt werkt hij hard. Misschien wel iets te hard. Als hij wordt geconfronteerd met de anorexia van zijn dochter Olga, die nog steeds rouwt om haar overleden moeder, voelt hij zich machteloos.

avatar van eRCee
Op zich valt er niet veel aan te merken op Cialo, maar dat is misschien ook wel het probleem. De film zit vol mooie plaatjes, bevat een paar aardige scenes met de therapieën die Anna toepast bij een groep jonge anorexia-vrouwen en de geesten-thematiek blijft lekker luchtig. Maar echt van de grond komen doet het allemaal niet. Iets te vlakke arthouse wat mij betreft.

Vanaf 17 augustus in de bioscoop (EYE)