Opposite Sex (2014)

Alternatieve titel: The Opposite Sex

geregisseerd door Jennifer Finnigan en Jonathan Silverman
met Mena Suvari, Kristin Chenoweth en Geoff Stults

Vince staat bekend als de meest succesvolle advocaat in echtscheidingszaken. Hij vindt zijn leven een grote competitie en verliezen is voor hem onacceptabel. En wat dating betreft: geen verplichtingen, enkel one night stands. Maar op een dag ontmoet hij Jane: mooi, succesvol en uiterst gedreven.

avatar van blurp194
Mena Suvari is een opvallende actrice.

Niet bepaald mooi, wat mij betreft. Er is iets met de vorm van haar hoofd aan de hand dat mij in ieder geval niet die indruk geeft. Maar soms dan weer toch, en misschien juist door dat contrast dat het effect dan weer groter is.

De film is overigens wat flauwtjes. Het verhaal is nog niet echt onaardig, maar ook nergens bijzonder en het mist ook teveel een vonk die het tot iets interessants zou maken. Geen slechte film voor een saaie avond, maar niet meer dan dat.

Aardig, zoet en ook wel onderhoudend niemendalletje over een tweetal dat, ondanks het bewaren van afstand, langzamerhand naar elkaar toegroeide, met een goed spelende cast en bij de hoofdrolspelers was een vorm van chemie te bespeuren. Geoff Stults is aantrekkelijk en Mena Suvari, zoals blurp 194 hiervoor al aangaf een opvallende actrice.