Against the Ropes (2004)

Verenigde Staten / Duitsland
Drama / Romantiek

geregisseerd door Charles S. Dutton
met Meg Ryan, Omar Epps en Joe Cortese

Het waargebeurde verhaal over Jackie Kallen, een Joodse vrouw uit Detroit die een succesvolle boks-promoter werd. De film legt zich vooral toe op de relatie tussen Jackie en Luther Shaw, één van de boksers wiens carrière ze begeleidt.

Gezien op de vlucht naar de USA, aardig vermakelijke film alleen beetje langdradig. Erg leuk voor boksfans en fans van Meg Ryan want ze ziet er erg leuk uit in deze film. Geeft hem een 3.

Meg Ryan ziet er leuk uit ja maar ze is ook het beste wat de film te bieden heeft, ze doet het helemaal niet slecht. De rest van het materiaal is erg matig en de film kon me niet interesseren. Charles Dutton focussed teveel op zichzelf en het eind is te oversentimenteel.

Jackie Kallen (Meg Ryan) in een vrouwelijke uitgave van Jerry Maguire.. In een magere boxfilm... een magere zes dus drie *

PS. Door welk kledingmerk zou Meg Ryan toch gesponsord worden... elke scene heeft ze wel weer een nieuwe gewaagde creatie aan... Helaas is Meg Ryan ook niet meer wat het geweest is en viel die verschijning dan ook vies tegen...

as
Is de regisseur de acteur Charles S Dutton? Ga even kijken.

as
Yep, Charles S. Dutton de acteur is ook regisseur maar dan zonder de S.

avatar van zeus
Zonde van de tijd.

zeus schreef:

Zonde van de tijd.
Hoezo??

avatar van zeus
Je weet in het begin al hoe de film afloopt. Te standaard en een Hollywood einde.

T®inity
Meg Ryan

tegenvallende film. Door de face-lift is bijna geen emotie te zien op het gezicht van Meg Ryan. In de tweede helft van de film lijkt het of ze onder de verdovende middelen zit. Verder een zeer voorspelbare film. Leuk voor een verloren maandagavond... Net 2,5 sterren.

Beetje standaart film idd... De ene keer ziet Meg er goed uit en dan in eens is het weer een Junk..

Nah... 2 ** omdat ik Omar Epps altijd wel leuk vind spelen

Voor een waargebeurd verhaal, een vreselijke goede film.
*****

avatar van ex_uva
Deze film kijk je eens, maar niet weer. Het is een film die je kijkt wanneer het niet mee zit in je leven. Je projecteert jouw problemen op de hoofdrolspeler en relativeert je eigen sores...

All well, ends well.

avatar van ROOSKY
Zelden heb ik iemand zo verkeerd gecast zien worden als Meg Ryan in deze film. Ze is volkomen niet op haar plek in de rol van harde boksmanager. Het rondlopen in sexy, stoere pakjes komt ronduit lachwekkend over. Het gaat me te ver om te zeggen dat zij veroordeeld is tot het spelen in romantische films, want in In The Cut vond ik haar nog wel overtuigend, maar dit? Nee...

Voor de rest is de film voorspelbaar en is de muziekkeuze behoorlijk verkeerd.

Nog wat leuks gezien? Omar Epps deed het leuk en het gaat over boksen, vind ik altijd wel boeiend. 2*

Ik heb de film afgelopen weekend gezien, and it sucked big time! Het verhaal is langzaam en, inderdaad Meg Ryan, is niet op haar plaats. Ik wist Omar Epps wel te waarderen, maar hij kan de film niet alleen dragen. Geen origineel script. Al met al voor de moeite twee sterren.

Meg Ryan overtuigt als vrouwelijke promoter in een mannenwereld. Verder is het allemaal wel gewoon een standaard boksfilm.
Beetje voorspelbaar.
Toch voldoende genoeg voor een prettig avondje film kijken.

avatar van Dynamovie
Film niet zo bijzonder en nogal voorspelbaar maar Meg Ryan loopt er wel op haar moois bij.

Vond ik vrij goede film met sterke acteerprestatie van Meg Ryan.

Waargebeurd verhaal? prachtig... een film waar iemand de verandering van zichzelf ziet en het probeert recht te zetten. Mooie verfilming, goede achtergrond muziek en sterke acteerprestaties.

avatar van Roodkapje 1964
Wat is dit nu weer voor een film.
Meg Ryan ziet er verschrikkelijk lelijk uit, het was voor mij net een clown.
De rare kleren en haar diverse face-lifts.

Voor de rest was het wel een aardige film, met een zeer bekend scenario.
Als je deze film niet gezien hebt, dan heb je niets gemist.

avatar van Fran
Wel vaker kijk ik naar films waarin de bokswereld centraal staat maar zelden heb ik een dergelijke film zo matig gevonden. Dat komt voornamelijk omdat het nu om de manager van de boxer gaat en niet om de boxer zelf waardoor het element van de wedstrijd natuurlijk veel minder aan bod komt. En wat mij betreft is dat toch te mager om een interessante film over te maken. Daar komt nog bij dat ze nou niet echt heeft moeten vechten om omhoog te komen. Ze heeft een bokser bijna letterlijk in haar schoot geworpen gekregen en in mijn ogen heeft het toch voornamelijk aan de bokser gelegen dat ze verder kwamen met zijn tweeën. Als de relatie tussen haar en haar bokser dan fout loopt omdat ze het te hoog in haar bol krijgt loopt het wat mij betreft allemaal te makkelijk omdat ze daarna binnen no time vergeven word. Het verhaal is wat mij betreft echt, maar dan ook echt veel te mager.

Daar komt ook nog eens bij dat ik Meg Ryan absoluut niet overtuigend over vind komen in haar personage. Ze is in het verleden voornamelijk gecast voor romcom's en daar speelde ze vaak hetzelfde soort karakter. Dat karakter zie je in deze film ook wel eens doorschijnen maar dat is hier helemaal niet op zijn plaats. De verbaasde blikken, het getuite mondje en het merkwaardige loopje dat zij heeft hoort gewoon niet bij dit personage dat zich behoorlijk staande heeft moeten houden in deze harde, stoere wereld. Nee, wat mij betreft is dit eens maar nooit meer en ik zal hem ook zeker niet bij mijn vrienden aanbevelen.