Les Anarchistes (2015)

Alternatieve titel: The Anarchists

Frankrijk

geregisseerd door Elie Wajeman
met Tahar Rahim, Adèle Exarchopoulos en Swann Arlaud

Parijs, 1899. Korporaal Jean Albertini wordt gekozen om te infiltreren in een bende anarchisten. Voor hem is het de uitgelezen kans om carrière te maken. Maar Jean raakt al snel in conflict met zijn geweten. Aan de ene kant levert hij belastende inlichtingenrapporten aan zijn chef Gaspar, maar aan de andere kant ontwikkelt hij warme gevoelens voor de anarchisten, en in het bijzonder voor Judith, de vriendin van de leider. De zaken raken in een stroomversnelling wanneer een gewapende aanval wordt voorbereid. Verscheurd tussen zijn plicht en zijn hart zal Jean een keuze moeten maken...