• 11.273 nieuwsartikelen
  • 9.025.208 stemmen

Justice League: Throne of Atlantis (2015)

Animatie / Actie | 72 minuten

Genre: Animatie / Actie

Geregisseerd door: Ethan Spaulding

Met onder meer: Sean Astin, Steve Blum en Rosario Dawson

Gesproken taal: Engels

• iTunes Bekijk via iTunes

Plot Justice League: Throne of Atlantis

"Blood is thicker than water."

Superman, Batman, Wonder Woman, Cyborg en de rest van de Justice League gaan de strijd aan met Orm. Ze worden geconfronteerd met buitenaardse wapens en andere gevaren in een mysterieus onderwaterrijk dat in oorlog is. Hier begint een nieuw, bloedstollend hoofdstuk uit het DC Universe waarin de enige hoop op ontsnapping uit de klauwen van de duisternis is gevestigd op één man – Aquaman.

Shazam (stemrol)

Wonder Woman / Diana (stemrol)

Green Lantern / Hal Jordan (stemrol)

The Flash / Barry Allen (stemrol)

Aquaman / Arthur Curry (stemrol)

Mera (stemrol)

Superman / Clark Kent / Kal-El (stemrol)

Batman / Bruce Wayne (stemrol)

Cyborg / Victor Stone (stemrol)

Orm (stemrol)

avatar van filmkul

filmkul

• 1924 berichten
  • 1904 stemmen

Uptempo tekenfilm met veel actie. De wat vage beelden onder water komen slecht over. De introductie van Aquaman wordt goed uitgewerkt. Verder leuk vermaak voor jong en oud. 2.5/3.0

avatar van HALVE TAMME.

HALVE TAMME. (moderator series)

''DC COMICS: I am loving it''.

Throne of Atlantis (2015) is een zeer strakke animated-movie die door het

gebrachte verhaal mij tot het einde heeft weten te vermaken.

Jl beschikt voor mij nou eenmaal over super vette comic-characters die

allen individueel iets bijzonders & stoers op het scherm weten te brengen.

Deze animated-junkie is wederom tevreden tot en met.

Next please!

avatar van Sint Antonius

Sint Antonius

Leuke JL-film waarin goed de tijd genomen wordt om Aquaman en Atlantis te introduceren. Alleen spijtig dat de andere JL-leden in verhouding wat weinig aan bod komen en soms eerder een figurantenrol lijken te spelen. De eindscène met het gevecht op Metropolis was ook zeer de moeite.

avatar van Onslaught

Onslaught

Aardige animatiefilm.

Aquaman vind ik zelf niet een erg interessant personage, maar ben je da wel dan kun je deze film gerust gaan kijken.

avatar van Metalfist

Metalfist

And I so dare you to say that five times fast

Altijd fijn om op rommelmarkten wat uit te kijken naar de Animated Universe van DC en Marvel. De DVDs kosten in de winkels meestal een euro of 10 en het is het soort film dat door veelvoudig gezaag van een kind door de ouder wordt aangeschaft, 1x wordt bekeken en dan maar wordt doorverkocht. Meestal tegen een spotprijs en daar ben ik natuurlijk tevreden om. Vind sowieso dat je voor een film die maar iets meer dan een uur duurt niet echt de volle pot mag rekenen maar dat terzijde.

Ik heb de Justice League perikelen doorheen de jaren wel wat gevolgd, maar absoluut niet in de juiste volgorde. Zo wist ik niet dat dit dus een rechtstreeks vervolg op Justice League: War van een jaar eender was. Soit, als je wat bekend bent met de personages, dan is het volgens mij niet echt nodig om de voorgaande films gezien te hebben. Ik had er in ieder geval niet direct problemen mee. Throne of Atlantis is een verfilming van de gelijknamige story arc uit The New 52 reeks van DC en concentreert zich vooral op, zoals de titel al doet vermoeden, de totstandkoming van Aquaman. Dat heeft als resultaat dat de rest van de Justice League er af en toe voor spek en bonen bij loopt, maar Aquaman zelf is een boeiend genoeg personage om de film te dragen. Hier en daar wat voorspelbaar, ik kan me niet voorstellen dat niemand de moedermoord had zien aankomen, maar bij dit soort films kan ik daar gerust mee leven. Blijf vooral ook nog even zitten voor de after credits (uiteraard) waar we Lex Luthor op bezoek zien gaan bij Orm die ondertussen in de gevangenis zit.

Mooie animatie, dat wel. Afgaande op de cover had ik eerlijk gezegd wat anders (meer ruiger) verwacht, maar dit voelt enorm clean aan en dat past wel bij Aquaman. Best nog wel gewelddadig ook met wat bloed dat in het rondvliegt. Stemmencast voelt vertrouwd aan en dat betekent de wederkeer van de immer coole Nathan Fillion als Green Lantern. Blijft de ultieme invulling voor het personage, zelfs als live-action variant. Sowieso wel tof om nog eens een Whedon regular te horen in de vorm van Juliet Landau als Lois Lane. Verder weinig op te merken aan de stemmencast. Iedereen doet wat hij/zij moet doen en dat zorgt ervoor dat dit een erg vlot filmpje is geworden.

Misschien toch maar eens achter Justice League: War gaan, want dan ben ik weer even mee met de nieuwe invulling van de Justice League. Throne of Atlantis introduceert Aquaman in de groep en doet dat goed. Ben benieuwd hoe de volgende delen gaan zijn, want ondertussen zijn er alweer 2 nieuwe Justice League films uit..