Unfinished Business (2015)

geregisseerd door Ken Scott
met Vince Vaughn, Tom Wilkinson en Dave Franco

Een hardwerkende, kleine ondernemer (Vince Vaughn) en zijn twee medewerkers (Tom Wilkinson en Dave Franco) reizen af naar Europa om de meest belangrijke deal uit hun leven te sluiten. Maar wat begon als een routine zakenreis loopt volledig uit de hand. Ze belanden onder andere op een massaal sex fetish evenement en een wereldwijde economische top.

HALVE TAMME.
Dit kan wel eens leuk vermaak gaan worden, ik ben benieuwd.

Vanaf 13 augustus in de bioscoop (20th Century Fox, via Warner Bros. Pictures International)
EDIT: Nederlandse release is komen te vervallen

Pff wat een middelmatige film is dit. Het stempel comedy kan je ook niet echt geven aan deze film. De hele film door met een soort awkward glimlach zitten kijken maar geen 1 keer echt gelachen.
De grappen kennen we inmiddels al van andere films en het verhaal zelf is ook al niet echt bijzonder.

3 mensen die door het "toeval" bij elkaar komen en eigenlijk geen van alle ergens goed in zijn gaan zaken doen. Via via gaan ze op zakenreis naar Duitsland waar ze belanden in een gaybar, midden in een demonstratie terecht komen en aan de drugs gaan. Als je deze laatste zin zo leest denk je dat het een leuk verhaal is. Maar eigenlijk wordt er niets uitgewerkt dus het komt nooit tot iets extreems. Uiteindelijk zijn ze er voor de zakendeal die weer heel erg ongeloofwaardig verloopt. De hoofdpersoon heeft om het compleet te maken ook nog problemen thuis waar uiteindelijk ook niet heel veel mee gebeurd.

Deze film moet je echt alleen kijken als je niets anders te doen hebt. dan is die opzich wel weg te kijken maar ik kijk de film niet nog een keer.

Deze overdreven zogenaamde buddy drama/komedie (in de kern draaide het volgens mij om zelfacceptatie) was wel amusant, maar verraste geen moment, het verhaal was vrij hol, de gemaakte grappen waren niet raak en de regisseur leek niet te weten welke weg ie bewandelen moest. Het belang of hoe en waarom van het gayfestival in Berlijn bijvoorbeeld was mij een raadsel. Op Vince Vaughn na vond ik de cast vrij mat overkomen.

Wel een aardige film. Niet heel speciaal ofzo. *3

avatar van jorisr
Twee sterren voor Dave Franco, de enige waar ik de hele film om heb gelachen. Verder zijn Vince Vaughn en Tom Wilkinson saai en eentonig, en is het verhaal flinterdun.

avatar van Lefgozer
Weer een typische Vince Vaughn-film. Je weet al precies wat je gaat krijgen. Flauwe humor die de ene keer aanslaat en de andere keer niet, Vince die geregeld slap mag lullen (ook hit or miss) en de verplichte drama stukjes. Vaughn films scoren nooit super hoog bij mij, maar zijn ook nooit akelig om te kijken.

avatar van brabusRUS
Nou nou, wat een slechte score hier en op IMDb. Ik vond 'm leuk! Gewoon een typische en grappige Vince Vaugn film. Iedereen deed het goed, al moest ik even wennen aan het typetje van Dave Franco. Er gebeurt een hoop en de film wordt nergens saai.

Goed vermaak, 3.5*

avatar van blurp194
Het begin is te tam en duurt te lang. Zo halverwege of zo, als de drie vreemde makkers op reis zijn in Europa, komt het wel wat meer los en wordt het hier en daar situationeel grappig - hoewel soms ook weer te banaal flauw. Toch vond ik bijvoorbeeld de Tati-achtige hotelkamer wel leuk, en de running gag eromheen ook wel. Het einde is te voorspelbaar en te gemakzuchtig. Maar dat is eigenlijk de hele film ook al.

avatar van weberanja
Leuke film maar geen hoogvlieger. Dave Franco stal de show, en Vince..pff wat een spreker is die man Leuk om een keer gezien te hebben maar meer ook niet.

avatar van max cady
Flügelschlagen Meer heb ik er niet over te zeggen ..

avatar van schumacher
Ik vond het een zeer vermakelijke film, helemaal int begin moet de film wat opgang trekken maar éénmaal de swoeng erin zit stopt het niet meer. Geen seconde verveeld.
Leuke wegkijker.
Ook een aantal lachmomentjes vooral met Dave franco haha.
en dienen Vince; die zou in de wrestling passen op gebied van een micro in de hand houden en staan zeveren haha.

Ben het dus niet eens met die zeer zeer lage scores van sommigen.

avatar van Chelsea94
Ik vond Dave Franco z'n personage juist vreselijk irritant. De film zelf is ook niet heel boeiend. ik had iets veel grappigers verwacht, echter ligt de toon vaak op het thema pesten, en voelt de film erg sloom aan.

avatar van Marvinleeaday
Leuk dat je een mening hebt maar om die nu 6x achter elkaar te plaatsen.

avatar van GGG
GGG
Waardeloze flauwe film.

Goede cast maar mislukte film komt waarschijnlijk door het slechte script.

avatar van Walter White
Ik vond het een hele slechte film de slechtste die ik tot nu toe gezien heb.

avatar van Collins
Ordinair, banaal, plat, clichématig, flauw en schreeuwerig. Om maar enkele trefwoorden te noemen die op deze film van toepassing zijn. Inderdaad, geen hoogstaand vermaak.
Maar, als een dergelijke komedie een paar lachsalvo's oproept, dan doet de komedie wel wat ie moet doen, namelijk grappig zijn. En dat was ie vaak wel.
De film is qua grapdichtheid trouwens niet steeds even sterk. Ik doel dan met name op de familiaire subplotjes. Die zijn tamelijk vervelend, veelal opgelegd moraliserend en wat mij betreft totaal overbodig. Ze halen de vaart uit het verhaal.
Waarom moeten makers van dergelijke komedies trouwens altijd van die dramatische en geëngageerde pretenties hebben. Onbegrijpelijk. Gewoon lekker ordinaire grappen maken en niet moeilijk doen. Dat zou de enige pretentie moeten zijn.

Typische Vince Vaughn film.
Veel humor, een aantal makkelijke grappen, soms sex gerelateerd uiteraard.
Maar ook altijd wel een warme knipoog naar het gezinsleven en vleugje drama.
En toch kan ik altijd wel weer genieten van dit genre.
De scene in een soort dark room in een Berlijnse homoclub is hilarisch.
3*/3.5*

avatar van Brabants
Deze komedie met een vrij goede cast zou eigenlijk hilarisch moeten zijn, maar op enkele momenten na sloeg het de plank toch finaal mis. Veelal berust op seksueel getinte ongein, wat totaal niet overkomt. De scene over de achternaam van Mike Pancake was best grappig maar de karakters die door Tom Wilkinson en Vince Vaughn werden neergezet waren alles behalve geslaagd.

Zojuist bekeken. Ik ben het eens met de meeste van de reacties boven mij. Het had een erg leuke film kunnen worden, maar helaas overtuigd het geen moment, en dat is jammer.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Vince Vaughn is zeker niet de beste comedy acteur die er is, maar over het algemeen kan ik de films waar hij in mee speelt wel waarderen.
Unfinished Business krijgt best wel negatieve reacties waardoor ik de film ben gaan bekijken met weinig verwachtingen en met het verstand op 0, dit bleek de beste manier te zijn om deze film te kijken.
Het heeft zelfs een beetje diepgang! Oké, oké.. niet de allerbeste diepgang die je ooit hebt gezien of zelfs niet in de schaduw daarvan maar toch is het voor het personage van Vince een leuke toevoeging.

De rol van Dave Franco deed mij nog wel het minst, geen idee of dit aan de schrijver(s) of aan hem zelf lag maar het kwam soms een beetje geforceerd op mij over.

Vince Vaughn & Tom Wilkinson maken deze film (voor mij) in ieder geval de moeite waard. Het is geen hoogvlieger, maar wie verwacht dat in hemelsnaam ook? dit soort filmpjes zijn gewoon puur vermaak en daar is Unfinished Business in mijn bescheiden mening in geslaagd.

avatar van Richard_Voorhees
Typisch hoe verschillend meningen soms kunnen zijn. Ik vind namelijk Franco's personage de meest vermakelijke van de drie. De personages van Vaughn en Wilkinson zijn wat meer standaard en de grappen rondom hun personages zijn wat hit en miss. Persoonlijk vond ik de scene met de verwisselde schoonmaaksters erg vermakelijk, maar de hele rompslomp rondom Vaughn's familie komt een stuk minder goed over. Zo word zijn zoon gepest en probeert Vaughn naast het opzetten van zijn zakenrelaties via Facetime ook nog het vaderfiguur te zijn. Je hebt echter nergens het idee dat hij echt onderdeel is van de familie. Daarnaast komen de gesprekken met zijn familie op mij wat geforceerd over.
Hier en daar kon er nog wel een lachje af (o.a. bij de gloryhole scene), maar over het algemeen bleef de toon wat te serieus om dit echt komisch te maken. Daarnaast komt het dramagedeelte me behoorlijk geforceerd over.
Geen heel geslaagde film wat mij betreft, maar hier en daar is er nog wel een vermakelijke scene te zien.

avatar van Sir_John
Opzich wel een lekkere sitcom film.
moet wel zeggen dat de film maar een beetje moeizaam is om naar te kijken.
een echte komedie kan ik het niet noemen. En iemand pannekoek noemen is gewoon net iets te voor de hand liggend.
wat ik wel mooi vond om te zien is dat het totaal niet uitmaakt of iemand een beperking heeft of niet.
zelfs met iemand met een beperking kan je soms nog betere succes hebben dan iemand zonder beperking.

al met al een 2,5
het was wel te doen

HALVE TAMME.
''The first rule is, show the client a good time. The second rule, forget all
the other rules.''

Solide komedie met een aantal grappige scenes die een glimlach op je gezicht weten te
toveren. Vaughn, Wilkinson & Franco zetten aardige rollen neer, maar om nou te zeggen
dat ik heb liggen rollen van het lachen met tranen over mijn wangen (nee dat zeker niet).
Deze film is gewoon leuk tijdsverdrijf. 3 sterren van mijn kant voor Unfinished Business
(2015).

Films waarin Vince Vaughn de hoofdrol speelt (bijna allemaal komedies), zijn in het algemeen best flauw qua humor en het verhaal en het verloop ervan zijn vaak voorspelbaar. Meestal eindigen ze ook met een goede einde en dat is in deze Komedie film helaas ook weer allemaal het geval.

Dus wat dat betreft bevat deze film geen enkele verassing, maar dat wil niet zeggen dat ik dit een slechte film vond. Sterker nog, de uitvoering van het verhaal was best leuk en ik heb me er ook goed mee vermaakt en heb zelfs regelmatig moeten (glim)lachen. Bovendien zit er ook best veel bloot (doet het altijd goed bij mij, dus wat dat betreft had ik wel iets weg van de rol van Dave Franco in het verhaal) in het verhaal (niet alleen veel borsten maar ook penissen en dan toegepast bij de gloryhole scene op het toilet in de homodisco), welke op komische wijze werd gebruikt. Het hoogtepunt hierbij is de scene in een Duitse Spa (gemikte ontspanningskliniek waarin iedereen bloot rondloopt), waarbij de eerder genoemde Dave Franco (in de leuke maar soms ook irritante rol van Mike Pancake, om zijn achternaam wordt overigens steeds gelachen wat op een gegeven moment best flauw was) leuk en zeer kinderachtig reageert op het zien van bloot "kijk Dan, daar komen grote borsten aangelopen" en "kijk een bilspleet, nee twee bilspleten" Misschien wel flauw en kinderachtig, maar ik moest er wel om lachen. De blote vrouwen in deze Spa mochten er overigens wel zijn en dat is wel in iets mindere maten van toepassing op de ruim 50 jarige Helen (gespeeld door Bonita Friedericy), waarmee men (Dan en zijn twee medewerkers) een deal moet afsluiten en waarvoor men naar de Spa gaat.

Het verhaal (speelt zich grotendeels af in Berlijn, wat leuke beelden oplevert) draait overigens om de hardwerkende Dan Trunkman (verdienstelijk gespeeld door Vince Vaughn) die vijf procent van zijn salaris moet inleveren van zijn bazin Chuck Portnoy (gespeeld door de mooie Sienna Miller) en dat niet pikt en daarom ontslag neemt en zelf ondernemer wordt en dan gaat concurreren met Chuck Portnoy. Hij krijgt hierbij hulp van twee ietwat aparte medewerkers, te weten oudgediende Timothy McWinters (leuk gespeeld door Tom Wilkinson) en de al een paar keren eerder genoemde Mike Pancake. De eerste is zonet ontslagen geworden omdat hij niet meer mee kan (hij is dan ook al 67 jaar oud) en hij is ook best seksistisch aangelegd (hij wil graag de "kruiwagen" stand eens doen ) wat o.a. een leuke scene oplevert met een kamermeisje (beter gezegd rijpe vrouw), waarvan hij denkt dat het een hoertje is die hij heeft ingehuurd en zich voor moet doen als kamermeisje. Mike Pancake is niet meer dan een jong sulletje die nog nooit wat heeft meegemaakt en ook best onnozel is. Dat levert geregeld leuke scenes met hem op (vooral als het draait om seks), maar ook best veel flauwe scenes. Omdat het voor Dan Trunkman niet zo goed gaat als ondernemer (ze hebben o.a. een kantoor in een koffieshop ), staat hij op het punt om eindelijk een goede financiële deal af te sluiten welke eigenlijk al rond is (er hoeft volgens hem alleen nog maar de hand geschud te worden), maar daarbij krijgt hij opeens concurrentie van zijn oude bazin Chuck Portnoy die er met de deal vandoor lijkt te gaan. En om deze deal draait het dan voornamelijk in dit verhaal.

Ook draait het in dit verhaal om het gezin van Chuck Portnoy en dan vooral de twee kinderen waarvan zijn dikke zoon Paul (gespeeld door Britton Sear) continue wordt gepest op school en na school (o.a. via Facebook) en ook zijn dochtertje Bess (best leuk en aandoenlijk gespeeld door Ella Anderson) heeft niet veel plezier op school. Leuk daarbij was de scene waarbij ze tegen haar vader zegt, die op het punt staat om te vertrekken om de deal af te sluiten, "omdat ik het niet leuk vind op school word ik daar vaak misselijk en verblijf ik soms ook uren op het toilet" Ondanks dat het best leuk was, was het volgens mij ook een maatschappelijke bedoeling van regisseur Ken Scott om pesten aan de aandacht te brengen, want pesten is natuurlijk nooit leuk en tegenwoordig kan je via sociale media (in het geval van pesten is het dan asociale media) ook bijna 24 uur per dag gepest worden met alle negatieve gevolgen van dien (o.a. zelfs zelfmoord). Hoewel het gezin gebeuren er ietwat bekaaid vanaf kwam, vooral omdat Chuck Portnoy bijna nooit thuis is (terwijl hij dat juist wel meer wil doen), werd het wel serieus toegepast in het verhaal.

Het einde was natuurlijk flauw en voorspelbaar, maar vond ik toch wel mooi en al met al heb ik me gewoon leuk vermaakt met de Komedie die ook niet al te lang duurt (nog geen 90 minuten). Hier en daar is de film wel geregeld wat flauw, maar dat hoort gewoon bij films waarin acteur Vince Vaughn de hoofdrol speelt. De cast deed het leuk en verdienstelijk en dan vooral natuurlijk de drie hoofdrolspelers in het verhaal, te weten Vince Vaughn, Tom Wilkinson en Dave Franco. De komische acteur Nick Frost heeft in deze film ook een rol (o.a. is hij homo), maar grappig vond ik hem eigenlijk niet.

avatar van Eric Meuffels
Wat 'n ongelooflijk kinderlijke waardeloze film. Ik neem 't mezelf kwalijk dat ik 'm nog uitgekeken heb ook. Misschien omdat ik dacht dat er nog iets ........

avatar van martijn011
Dit was echt een regelrechte verschrikking. Wat me bezielde om dit op te zetten weet ik niet, maar heb er spijt van als haren op m'n hoofd.
Wat een ongelooflijk slechte film was dit. Ik heb om helemaal niks kunnen lachen.
Dave Franco spande de kroon, ik heb zelden in m'n leven iemand zo beroerd zien acteren. Van hem zijn we dan ook niet veel gewend maar wat Tom Wilkinson en Vince Vaughn in het script zagen is me helemaal een raadsel. Laatstgenoemde probeert er in ieder geval nog wat van te maken, maar dit was echt een troosteloze, waardeloze film.
Voor Vaughn en de korte speelduur nog 1*

Ongelooflijk slechte en tenenkrommende komedie over mensen met een beperking (Wilkinson, Franco) die over sex praten. Wat moeten die 2 acteurs gedacht hebben toen ze het script lazen.. Meer dan plaatsvervangende schaamte levert een kijkbeurt niet op.