Mr. Kaplan (2014)

Uruguay
Komedie / Drama

geregisseerd door Álvaro Brechner
met Héctor Noguera, Néstor Guzzini en Rolf Becker

Jacob Kaplan leeft een gewoon leven in Uruguay. Net als veel van zijn andere joodse vrienden, verruilde Jacob Europa voor Zuid-Amerika als gevolg van de Tweede Wereldoorlog. Op 76-jarige leeftijd is hij uitgegroeid tot een chagrijn, die zijn gemeenschap zat is. Hij verwijt zijn familie een gebrek aan interesse in het eigen cultureel erfgoed.

avatar van barcam
Een gepensioneerde Jood die in Uruguay woont denkt dat er een Nazi in zijn buurt woont en gaat samen met een dikke geschorste politie agent op onderzoek.
Paar grappige momenten maar alles gaat zeer langzaam vooruit en zeer voorspelbaar einde.

avatar van Decec
Een goede komedie/drama/thriller film...
Goed verhaal...
Goed acteerwerk...
Geen HD aanwezig, Sudance...
Goed achtergrond geluid
(geen Dolby Digital aanwezig)...
Goed camerabeweging...
Gewoon goed, geen top film...