Sons of Liberty (2015)

Drama / Oorlog
255 minuten (miniserie, 3 delen)

geregisseerd door Kari Skogland
met Ben Barnes, Marton Csokas en Ryan Eggold

Samuel Adams heeft een grote invloed tijdens de onafhankelijkheidsoorlog, de oorlog waarbij Amerika om haar onafhankelijkheid van Groot-Brittannië vecht. Hulp bij zijn strijd voor onafhankelijkheid krijgt Adams onder anderen van zijn achterneef John Adams en de oude veteraan Paul Revere. Ook John Hancock, een van de vooraanstaande inwoners van Boston, zou graag een verklaring van onafhankelijkheid getekend zien. Generaal Thomas Gage wordt door de Engelsen ingezet om de vergrotende onrust in Boston de kop in te drukken, maar dat lijkt een minder eenvoudige klus dan verwacht…

avatar van LuukRamaker
Jammer dat Ben Barnes wat tegenvalt in de hoofdrol, maar gelukkig was Samuel "Sam" Adams niet de enige zoon van de vrijheid en zitten er genoeg interessante personages in deze miniserie om het aardig het kijken waard maken. Vooral de rollen van Rafe Spall (als John Hancock), Michael Raymond-James (als Paul Revere) en Dean Norris (als Benjamin Franklin) zijn wel geinig, maar heel erg serieus kun je deze korte serie niet nemen. Het gesjoemel met de historische feiten draagt niet bepaald bij aan de geloofwaardigheid, maar als een fictieve kijk op de historie van de Verenigde Staten kan Sons of Liberty er prima mee door.

Ik ben gek op dit soort miniseries maar hier was geen doorkomen aan het leek soms wel toneel, nee niet mijn serie.