The Way Ahead (1944)

Verenigd Koninkrijk
Oorlog

geregisseerd door Carol Reed
met David Niven, Stanley Holloway en Peter Ustinov

Tijdens de Tweede Wereldoorlog past het thuisfront in Engeland zich steeds meer aan, aan de situatie van een oorlog. Acht Britse mannen uit verschillende lagen van de bevolking leren hun verschillen en problemen met elkaar opzij te schuiven, om samen voor de goede zaak te strijden.

ww
Een wat langzaam lopende film, typisch Engels waarin meer de verhoudingen onder de soldaten en leiding onderling centraal staan dan spectaculaire gevechtsscenes. Een prima rol van David Niven.

avatar van jordybeukeboom
Een favoriet van Hugh Grant