23 Blast (2014)

Alternatieve titel: Blind Faith

Drama / Familie

geregisseerd door Dylan Baker
met Mark Hapka, Bram Hoover en Stephen Lang

De film vertelt het waargebeurde verhaal over American footballer Travis Freeman. Travis is een typische tiener die opgroeit in een klein stadje in Kentucky en is zowel op als naast het veld een lokale held. In het najaar van 1997, in de bloei van zijn jeugd, wordt hij onverwachts getroffen door een infectie die zijn oogzenuw vernietigt. Hij raakt blind. Onder invloed van zijn liefhebbende ouders, een fysiotherapeut die hem uitdaagt, een coach die hem inspireert en een goede vriend probeert hij zijn team voor te bereiden op de playoffs.

23 Blast, waargebeurdt verhaal, die onverwachts, stiekem een leuke film bleek. Had meer drama verwacht, want als je blind raakt en z'n doorzettingsvermogen hebt met een vleugje humor hier en daar. Had 23 Blast graag een hoger cijfer gegeven, maar de ontwikkeling van Travis ging wat te snel. Er had meer karakter uitdieping in mogen zitten. Het drama gehalte valt best mee, het is vaker dat het wat luchtig overkomt, wat bij sommige scene's niet altijd ten goede komt. Al met al een film die je redelijk geslaagd is wat mij betreft.