The Wedding Ringer (2015)

geregisseerd door Jeremy Garelick
met Kevin Hart, Josh Gad en Affion Crockett

Jimmy biedt zijn diensten aan om als getuige op te treden tijdens bruiloften voor mannen die om wat voor reden dan ook niemand hebben om hen bij te staan tijdens hun huwelijk. Doug, een aanstaande bruidegom, zit in zo'n situatie. Tot overmaat van ramp verzint hij niet alleen de namen van zijn getuigen maar ook van negen bruidsjonkers. Wanneer alles mis dreigt te lopen roept hij de hulp in van Jimmy.

Degene die dit script heeft geschreven is wat mij betreft werkelijk een komisch genie. Echt helemaal mijn soort humor dit.

avatar van SimonV
Redelijk geslaagde comedy, maar wel heel erg voorspelbaar.

avatar van K. V.
Deze eens geprobeerd en vond het wel een vermakelijke komedie. De cast deed me niet meteen een belletje rinkelen, maar deed het zeker niet slecht. Het verhaal is redelijk voorspelbaar, maar storend was het niet.
'k vond hem wel het bekijken waard.

avatar van soom
Kaley is wel leuk. Kevin Hart is net een Tippel te druk, maar vindt gelukkig in Josh Gad wel een mooie tegenhanger.
Aardig leuk. Olivia Thirlby was het leukste.
Er zaten exact twee scenes en 2 beelden in waarvan ik heel ongemakkelijk werd.. En ja, ik weet heus wel dat dat Amerikaanse humor is. Maar het gaat me iets teveel aan het hart. Ik vond het net op het randje balanceren.

Josh Gad is het meest leuke aan dit, samen met Olivia. Direct gevolgd door Kaley, zeker.
Mooi begin, een paar mooie momenten. Het volgt het vaste verloop van de romantische film. Geen verrassingen, licht braafjes. Maar het is wel aanstekelijk. En zeker een bepaald plezier is merkbaar. Maar die twee scenes die ik net al aanhaalde drijven een beetje teveel in mijn gedachten nu. Daar denk ik nu, op dit moment aan. Het is wel erg makkelijk scoren, zeg maar. Naar beneden afgerond een magere 3. Het had iets fijngevoeliger gemogen. En Kevin, je bent toch stiekem geen familie van Eddie, wel?

gewoon lachen!

avatar van Daan258
Comedy kon ik de film niet echt noemen maar eerder een Feel Good Movie.
Het verhaal is vrij standaard maar de cast daarin tegen is wel leuk. (ook al speelde Kevin Hart net iets TE) wat af en toe zelfs een beetje vervelend was.
Jammer dat de film nergens echt grappig te noemen is maar al met al redelijk goed vermaakt.

Matige komedie waarbij de wisselwerking tussen Hart en Gad nog wel oke is, maar verder niets te bieden heeft. De grappen zijn bedroevend, uit de categorie 'kijk ons eens het randje opzoeken' omdat er, bijna gemeengoed in dit genre de laatste jaren, een piemel inzit. Het moraal ligt er wel extreem dik bovenop.

avatar van DeCol
Leuk!

We hadden zin in een makkelijke film en op Netflix kwamen we uit bij The Wedding Ringer. Het bleek een flinke feel good movie. Gelukkig nog grappig ook! Kevin Hart vind ik toch altijd wel leuk en met de rest van de cast werkt het goed. Ze lijken er echt zin in te hebben. Geen bijzonder verhaal en heel voorspelbaar, maar het mocht de pret niet drukken.

Grappige film met een leuk concept. Hart speelt voor de verandering een keer niet de clown die een paar blikjes energiedrank te veel op heeft en dat siert hem prima. Gad speelt aardig, maar de komedie komt echt van de rest van de cast.
De film begint hilarisch, maar weet dat niveau niet de gehele speelduur vast te houden. Ondanks dat, heeft de film regelmatig voor een lach gezorgd. De best man speech en de Titanic scène waren werkelijk hilarisch.
Het verhaal is verder behoorlijk cliché en misschien zelfs wat onzorgvuldig uitgewerkt. Ook de soundtrack was niets speciaals. Maar goed, de film levert wat je ervan kan verwachten dus dat is prima.

avatar van jippie2010
Zeker flink gelachen, maar de film blijft zich zelf herhalen naar een voorspelbaar plot. Helaas, want er zaten zeker leuke scenes in. *2,5