Maya the Bee Movie (2014)

Alternatieve titels: Maya de Bij: De Eerste Vlucht | Maya: Eerste Vlucht | Die Biene Maja - Der Kinofilm

Australië / Duitsland
Animatie / Familie

geregisseerd door Alexs Stadermann
met de stemmen van Coco Jack Gillies, Kodi Smit-McPhee en Noah Taylor

Maya de Bij tart alle regels van de bijenkorf wanneer zij met haar ontdekkersgeest de orde helemaal overhoop haalt. Wanneer de 'koninginnenbrij' uit de korf wordt gestolen, gaat de verdenking uit naar de horzels, maar ook naar Maya als hun handlanger. Daarom gaat Maya de Bij op zoek naar de echte dieven.

Een Studio 100 productie.

Vanaf 8 oktober in de bioscoop (Independent Films)

Haalt het nooit met de charme van de geniale tv-serie.

avatar van soom
Dat kleine bijtje had een naam en heette Maja..

Ja, hoe oud ben ik nu helemaal? Ik meen iets van 29 te zijn, dus ik kan natuurlijk nooit en te nimmer verantwoorden waartoe ik dit vrijwillig begon te kijken. Het zal wel te maken hebben met nostalgie. Ik meen me te herinneren, dat ik iets van cassettebandjes had, en daarnaar luisterde. Seabert en Maja de Bij. Dit is natuurlijk ondermaats, en heeft niets van de tijd waarmee ik opgroeide. Toch heerlijk gebazel, heerlijk lekker om bij te kunnen dromen. Je kindertijd is iets wat een heel leven mee gaat, al word je 100. Wat is het dan ook jammer, dat je nooit meer terug in de tijd kan kruipen om die onschuldige tijd van toen nog eens te herhalen. Gewoon uit pure nostalgie terug te gaan naar de tijd van toen, om het gevoel terug te krijgen dat alles onschuldig, lief en mooi is. Het zijn dingen die een kind heel goed in zijn vingers houdt.. Niets en niemand is zo puur als een kind. En wat mij betreft, is eigenlijk iedereen kind. Iedereen heeft iets puurs, iets liefs, al is diegene nog zo volwassen. Ik heb het dan ook al wel tig keer onderstreept, en ik kan het niet laten om het nog eens te zeggen. Want ja, ik houd van alle mensen die ik ook maar zie. En van iedereen die ik nooit (meer) persoonlijk zal ontmoeten, maar daarentegen alleen langsschuifelt ook: In mijn belevingswereld is ie-der-een even interessant. Ik zou jullie allemaal een knuffel willen geven..